Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caira schreef:Je paard neemt dus de voedingsstoffen uit het hooi niet op, sterker nog dit hooi belast zijn spijsverteringsstelsel zo veel dat hij er diarree van krijgt. Als een mens dusdanig reageerde op zijn voeding dan is er niemand die zegt, joh kunnen we niets aan veranderen, we gaan kijken of we iets anders erbij kunnen voeren. Dat is echt niet ok, TS en daar mag je ook geen genoegen mee nemen voor het welzijn van je paard. Ga om tafel met je stalhouder om dit probleem op te lossen voor er onherstelbare schade aangericht is bij je paard
Bollebuik schreef:Ik heb inmiddels luzerne gehaald, maar hij is afgelopen dagen weer afgevallen, dus nu ook seniores priores gehaald. Hoeveel zou ik hem hiervan moeten geven? Hij weegt 650kg, en krijgt zo'n 15kg hooi per dag binnen
Ballard_L schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe oud is het paard? Is hij geschoren of niet? Als hij niet geschoren is en een 400gr deken op heeft + na zoveel hooi nog steeds afvalt, zou ik er een dierenarts bij halen...