Paard vertoont vreemd gedrag met eten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:31

Heeft ze last van horzeleitjes gehad op de benen? Die opgelikte eitjes kunnen tijdelijk een pijnlijke mond geven bij paarden omdat ze in de slijmvliezen kunnen gaan zitten. Wordt bijna nooit aan gedacht. Je ziet dan dat de slijmvliezen in de mond wat roder en een beetje opgezet zijn.

Linde99

Re: Paard vertoont vreemd gedrag met eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 10:52

@mirgino; dit is ook wel een goede ja! Ik had dit nog niet bedacht maar ze hoestte zaterdag wel en af en toe keel schrapen al ging dit de laatste dagen wel weer beter, maar zou natuurlijk ook mogelijk zijn. Ze heeft ook een lymfeknoop net na het hoofd. Hiervoor is de DA enkele weken geleden geweest, maar vond het verder niet gek

@Ampi; niet dat ik weet eigenlijk. Heb zelf niks gezien op de benen. Heb ook wel even geprobeerd in de mond te kijken. Zag op het eerste gezicht er goed uit maar kon het niet heel goed zien.

Lastig... ik wacht vanmiddag af. Het lastige is dat ik haar nog niet goed genoeg ken :o Weet ook niet zo goed of ik nu wel moet trainen met haar of niet :? ik denk dat ik het maar even laat gaan en haar rust geef

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:58

temperatuur hem , dat is volgens mijn DA De graadmeter van ziek voelen....
sterkte!

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 16:48

Ik sta nu bij haar met eten en ze doet heel normaal gelukkig :) ze staat gewoon rustig, schraapt niet en kijkt niet naar de buik. Ze eet ook flink door. Vooralsnog houd ik het in de gaten maar ben wel gerust gesteld voor nu