Ervaringen Pavo 18+

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sil1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:28

plutolover schreef:
Celebi schreef:
Ik weet dat dit een ouder topic is, maar ik wil het toch even een schopje geven gezien dit precies mijn vraag omvat.

Zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met de Pavo 18+ en dan met name of dit energieker maakt?

Mijn uiterst fitte senior (wekelijks trainen in de bak, longeren en met goed weer lange ritten) kreeg het afgelopen jaar een klein schepje Fibrebeet plus een handje brok van stal en een schepje Pavo Vital. Nu voer ik hem sinds eind december een klein schepje (2 Vital maatbekertjes ongeveer?) gemixte Fibrebeet met Pavo 18+ en de vital erbij. Nu zijn er wel meer dingen veranderd zoals verhuizing en dus nieuw (armer) ruwvoer, maar ik merk dat mijn paard nu sinds een aantal weken enorm druk is. Ik kan hem elke dag aan het werk zetten en dan nog is hij druk. Gaat veel aan de ren tijdens het longeren en is buiten ook een stuk heter dan normaal (zelfs na longeren). Ik vraag me nu dus af of dit van dat kleine schepje voer kan komen.. Aan de ene kant is het natuurlijk goed dat een senior zulke energie en looplust heeft, maar handig is anders. Voor de verhuizing was hij eerder suf en traag te noemen (helemaal ingekakt). Deze energie kan ik meer vergelijken met de tijd dat hij op de prednisolon stond. Toen was hij ook niet te houden. :')

Mijn senior krijgt geen 18+ Pavo maar is ook sinds verhuizing vol energie (ondanks armer hooi ) en denkt dat hij weer 4 is. Ipv bijna 24

Grappig om te lezen. Ik heb die van mij (bijna 23 jaar) ook sinds kort verhuisd maar ik zeg al steeds hoe ouder hoe gekker. Hij voelt zich inderdaad ook een 6 jarige ofzo.

Ik geef die van mij pavo 18 plus. Hij krijgt een kwart als hij aan het werk is geweest en elke dag een klein beetje bij zijn vitamine brokjes(pavo vital) zo dat hij ook zijn supplementen beter op eet.
Maar kan niet zeggen of hij daar extra energie van krijgt.

Siers83

Re: Ervaringen Pavo 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:43

Mijn 27 jarige krijgt al jaren 18+. Het is het enige voer dat ze blijft eten. Ze heeft ppid en daarbij hoort dat de smaak veranderd, veel voer eet ze na een tijdje niet meer. Dus ik kom altijd weer uit op de 18+, dit blijft ze echt met smaak eten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:09

Mijn 26 jarige wordt vooral heet als hij uit de wei op weg is naar zijn voerbak met 18Plus.....telt dat ook :+

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:01

Mijn bijna 24 jarige reageert wel op de 18 plus. Hij word er schrikkeriger van.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:11

Mijn 26 jarige is heel gevoelig op voer, wordt er snel druk van. Maar op de 18+ reageert hij eigenlijk niet.