Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Susanne schreef:meiske1577 schreef:Ik heb altijd Pharmahorse gebruikt, dit is poeder en altijd goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij Pharmahorse vind ik het fijn dat er niet allemaal hulpstoffen aan hun supplementen worden toegevoegd waar je niets aan hebt.
Ik heb ook altijd die van PharmaHorse. Heel tevreden over!
Roodvos schreef:Zelf mengen, ingrediënten halen bij de supermarkt.
61 gew% keukenzout (natriumchloride: NaCl) (zonder jodium)
37,5 gew% LoSalt (kaliumchloride: KCl, wordt ook dieetzout of mineraalzout genoemd) (zonder jodium)
1,5 gew% Dextro Energy naturel (poeder, anders fijn maken in een vijzel) (evt. bruine basterdsuiker of rietsuiker)
Dosering: 20 - 60 gram per dag. Begin maar met 20 gram.
Nilda schreef:Ik ben aan het oriënteren op de elektrolyten slobber van voermeester. Heeft iemand daar ervaring mee?
Kun je dit ook voeren voor de wedstrijd om zo verlies via zweet op te vangen?
astridastrid schreef:Ik heb Electrolyten van Havens, GEEN aanrader (Equiforce-Lyte):
https://www.horze.nl/elektrolyten/haven ... 08591.html
Mijn veelvraat eet haar eten bijna NIET als dit er doorheen zit hahah. En wel meer paarden hebben er last van. Ik geef nu maar een klein beetje er doorheen om het maar op te maken maar dit komt er niet meer in.
Heleennn schreef:hier ook pharmahorse, poeder verkleurt/klontert wel makkelijk in de pot maar heb er contact over gehad met PH en zou de werking op geen enkele manier beïnvloeden
MelanieB schreef:Ik geef hier standaard voor de wedstrijd en na de wedstrijd elektrolyte. (Samengesteld ivm zwaardere/langdurige inspanning)
Training thuis alleen elektrolyte als zwaar getraind is/veel zweet en anders alleen slobber met extra water.
Heb hier ook proefzakje van die slobber aangevraagd, ben wel benieuwd.
Je zal dan wel de aanbevolen hoeveelheid moeten geven om de elektrolyte te halen, waardoor losse elektrolyten wel weer makkelijker is om met klein beetje te geven voor de marathon wat ik hier altijd doe. Maar de aanbevolen hoeveelheid is wel mooi laag.
Maar voor na het werk lijkt het me wel mooi makkelijk, al zit er in cavalor slobber ook al wel elektrolyte.