Hoeveel kg seniores priores in voerschep?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 19:12

Maris schreef:
Eet ze dan helemaal geen hooi of gras nu ? Want 4 kilo seniores priores vervangt echt veel hooi.
Als de sp niet bedoelt is om hooi/ ruwvoer te vervangen maar enkel om aan te laten komen is 1 tot 1,5 kilo ( zeker voor een pony ) vaak al meer dan genoeg.

We doen nu 3 scheppen per dag. 1.5 sochtends en 1.5 savonds.. ze eet wel wat maar blijkbaar niet voldoende anders zou ze nu toch zelf al wel wat bij moeten komen... hooi krijgen ze niet puur gras... de rest is eerder wat te dik dan te dun, er staat echt veel.. tandjes worden volgende week ja gekeken..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:25

Krijgt ze helemaal geen hooi nu ? Vanwege de koliek ? Want normaal voer je, zeker naast voorjaarsgras, hooi of ander ruwvoer. Dit voor meer structuur ( is goed voor de darmen ).

Dat bijkomen ga je echt niet binnen 2 weken ofzo zien hoor, dat heeft meer tijd nodig.
edit : je bent nog maar een week bezig lees ik net, dan zie je nog geen resultaat !

Mizora

Re: Hoeveel kg seniores priores in voerschep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:31

Ik zie vaak met een week al verschil hoor, en met 2 weken vrijwel altijd. Niet op foto's, maar wel in het echt. Vaak voert men nauwelijks boven behoefte, dan duurt het inderdaad wel erg lang, als het al werkt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:48

Ja Mizora je hebt wel gelijk. Ik ging meer uit van het bijvoeren van 1 kg per dag om rustig in gewicht bij te komen. Drie kilo is natuurlijk heel wat meer, maar moet kennelijk wel ook al het hooi vervangen. Dus of het dan echt aanzet ?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 09:37

Ze hebben inmiddels als 10 jaar paarden en altijd word er alleen in de winter iets hooi bij gevoerd. Gaat altijd goed en de paarden zien er met uitzondering van deze dan nu, altijd super goed uit en zijn mooi actief.

Ik heb 3 jaar lang een Friese merrie gereden ook daar alleen gras... die werd al dik van lucht dus als je die ook nog hooi ging bijvoeren...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 18:28

Misschien leuk voor jullie ook om te zien.. foto boven van ruim 1.5 week geleden en onder van gister avond!
Afbeelding