Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amy schreef:Nou kunnen we ff aardig blijven?
Ik sleep zelf al met eigen hooi omdat op de stalling niet voldoende gevoerd word. Om ook nog eens mijn eigen hooi in het land te gooien zodat alle paarden daar vrolijk van kunnen eten gaat me te ver.
En heb gezegd met weinig gras. Weinig is niet niks geloof ik. Overdrijven is ook een vak.
Babootje schreef:Muesli is geen volledig voer en een halve schep brok is te weinig om voldoende vitaminen en mineralen te voeren. Daar heb je minstens 1,5 kilo voor nodig. Als je dat niet wil voeren moet je kijken naar een goede vitaminebrok als aanvulling.
Van het hooi weet je nooit hoeveel voedingswaarde dit precies bevat, of je moet het met regelmaat laten testen.
Bietenpulp zou ik mee oppassen met zo'n jonkie waarbij het nog belangrijker is dat het voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt om te groeien.
Bietenpulp bevat weinig voedingsstoffen zoals vitamine A en selenium en trekt de calcium/fosfor verhouding scheef, waardoor je weer meer fosforrijke producten moet toevoegen (zoals bijvoorbeeld granen). Die krijgt het paard sowieso nu al weinig.
Nimber schreef:Waarom is muslie geen volledig voer?
Amy schreef:Babootje, maar bij podo grow staat tot 3 jaar. Mijn paard is 3.