Bietenpulp: hoe compenseren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bietenpulp: hoe compenseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:05

Dat is dus die berekening die ik gemaakt heb :j Dat gaat het uiteindelijk worden, is het nu nog niet. Voer wel al de producten maar minder Vitalbix omdat er nog andere dingen gegeven worden, die vallen dan weg en de Vitalbix gaat omhoog en dan kom je dus op bovenstaande uit.

Heb aan die persoon gevraagd waar het probleem zit en wat een oplossing kan zijn, maar voorlopig nog geen antwoord (is een week geleden denk ik), Mizora heeft het ook heel druk dus vandaar dat ik dacht eens een topic te openen om te kijken of het werkelijk zo'n probleem was of toch wel zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:11

[***] schreef:
Dat is dus die berekening die ik gemaakt heb :j Dat gaat het uiteindelijk worden, is het nu nog niet.

Wat gaat het precies worden, of wat is het nu niet? Het lijstje in de openingspost is toch wat je nu voert en niet wat je wilt gaan voeren, of kijk ik echt helemaal scheef? Volgens mij begrijp ik je niet helemaal.
Ik ben ook wel benieuwd naar welke cijfers er uit je berekening kwamen bij het voerlijstje in de openingspost, als je die hier neerzet dan krijg je misschien specifiekere reacties op of die gehaltes en de onderlinge verhouding correct zijn. Anders krijg je alleen maar reacties over of bietenpulp in zijn algemeen goed is en dergelijke?

Wel lastig dat je geen antwoord krijgt als iemand wel kritiek heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:19

Op dit moment krijgen ze per dag:
- 2 kg pulp
- 600 gram lijnzaad
- 180 gram Vitalbix
- 40 gram Your Horse Trace
En 1 pony een apart magnesium- en vitamine E supplement

Dit wil ik dan veranderen naar:
- 2 kg pulp
- 600 gr lijnzaad
- 360 gr Vitalbix

En zien hoe het daarop gaat.

Maar beiden versies zitten scheef denk ik, voornamelijk door de pulp, de ene misschien wat schever dan de andere maar dat moet ik dan morgen eens bekijken. Mijn berekening is in ieder geval hoe ik denk dat het is bij de nieuwe versie.

Djilna

Re: Bietenpulp: hoe compenseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:02

Je vergeet het hooi mee te nemen. Paard krijgt meer dan alleen bovenstaande toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:36

Dat vergeet ik niet, maar heb ik geen waarden van.
Dus alles is bij benadering :j Maar om het toch niet compleet scheef te trekken met de pulp (denk dat in hooi Ca/P toch wat meer gebalanceerd is?) wilde ik wat meer info ...

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:19

Ik had toen uitgerekend via voervergelijk.nl dat je op 1 Droge voerschep pulp een kwart tot 1/3 voerschep zemelen moet geven. Tegenwoordig krijgt die van mij nog maar 1/4 schep pulp geweekt op 2 liter water en geen zemelen, omdat het nu zo weinig pulp is dat de scheve waardes wel meevallen ivm hooi en muesli/slobber.