Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:08

Equiculinair zijn top, maar idd wel prijzig. En ook in een Equiculinair net ziet hier een flink gat, maar desondanks gaat hij al 4 jaar mee als trailer hooinet (en we traileren vaak).

Voor de slowfeeders buiten kopen we voor €5/7,- aanhanger netten bij de Action! Lekker groot, die vouw je dubbel en met hetzelfde elastiek rijg je hem dicht. 3 musketonhaken als opening en klaar. En als die na een jaartje een paar grotere gaten heeft dan let je weer op een aanbieding bij de Action of de Lidl en heb je weer een verse.

Ze gaan hier zo een jaar mee en past ruim 20kg in.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:12

Wij doen in een xl net echt een heel baaltje hooi hoor en dan in 2 ibc vaten ophangen. We hebben nog een hooihuisje en netten in de schuilstallen, maar paarden staan er meestal met zn 4en samen tegelijk aan te eten. In ibc vaten hangen ze aan de onderste ring en met het eigen touw. In de stal alleen met het touw aan een haak.

Voor in het huisje gaan we nog wat verzinnen wegens verlies.

Je kan ook uitrekenen wat op den duur goedkoper is? Ik betaal geloof ik 12 euro voor een net ( kan met een aanbieding zijn geweest ) De dure netten was ik meer voor kwijt. Dan kan ik beter wat meer van die goedkope netten kopen. Gaan bij ons dus ook langer mee, maar zelfs als ze even lang mee gingen, waren de goedkopere nog goedkoper als ik ze af en toe vervang. Nu dus om de 5 jaar.

De witte rechte heb ik in mn handen gehad in en gebruik gezien, maar was een slap net. Misschien leuk voor 1 paardje die enkele uren op stal staat te eten ofzo. Bij ons buiten, onbeperkt en met 4 echt niet te doen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:13

Ik heb een grote slowfeeder van Nedlandic. Super kwaliteit en na 3 jaar nog als nieuw.

ShinedownJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:19

friesam schreef:

Ik heb die, echt een heel fijn net! Mijn paard ging best wel los op haar vorige hooinet, maar met deze slowfeeder staat ze lekker rustig te eten :D. Heb hem aan 4 punten vast gehangen op stal, aan de hoeken is hij nu ietsje uitgerekt door het gewicht van het hooi maar verder nog hartstikke stevig.

Jupinkle

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:30

Ik heb de netten van Zeldenrust Haystack, misschien een iets duurdere prijsklasse maar ze zijn het waard!
Supersterk, verschillende maten en maasgroottes, allerlei verschillende kleurtjes en een super goed systeem!

Ik heb mijn netten nu al 2 jaar en ze zien er nog steeds als nieuw uit, en ik heb er ook een serieuse brokkenpiloot bij zitten :P

petraaken

Re: Slowfeeder netten die langer mee gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:10