Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fennadev schreef:Ik zou dan echt eens ander hooi gaan zoeken. Liefst rijk eerste snede hooi. Hoe is de mest? Bij natte mest nemen ze ook geen voedingsstoffen op en dan kun je er natuurlijk ingooien wat je wilt. Verder gebruik ik voor de spieropbouw voor of na het rijden pavo topsport. En voor mijn jongste vanwege de slechte mest gastro+, die is sinds februari daardoor minstens 10-20 kg aangekomen. Wat veel is voor een mini shetlander.
MissNienke1 schreef:En wat dacht je van een tijdje merriebrok geven? Klinkt misschien raar maar daar zit veel eiwit in.
Als de veearts aangeeft dat hij verder gezond is, wat is dan het probleem met te dun zijn? Of ben je bang dat hij zo weinig reserves heeft dat hij snel ziek wordt. Het zomerseizoen komt er weer aan. Als hij straks de wei op kan, komt hij vast weer aan.
Polly schreef:Natexia schreef:hij staat nog steeds 24/7 op de weide, hij is echt te dun, je telt z'n ribben...
Ik het gras zit nog niks of misschien begint het net wat te komen.
Heeft ie een deken op? Hoeveel ruwvoer krijgt hij
knollentuin schreef:Is hij ook gescoopt? Maagzweren en darm irritaties kunnen er ook voor zorgen dat hij te mager blijft. Dan kan je erin stoppen wat je wil, maar dikker worden ze niet.
Renske_W schreef:Ik heb ook een paard gehad welke mager bleef, kon er voer in stoppen wat ik wou hij bleef schraal.
Uiteindelijk in Utrecht een biopt van de darmen genomen (we moesten toch al in Utrecht zijn), en toen bleek dat hij een ontsteking aan zijn darmen had.
Kuur prednisolon gehad en hij knapte weer zienderogen op.
Door de ontsteking konden de darmen de voedingstoffen uit het voer niet optimaal opnemen.