Verschillen phytonics, puur en groene os

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:01

Dat vind ik dan ook meteen het enige handige aan Metacam :+ Tot op heden is dat het enige geweest waar ze mijn ruin hoefbevangen mee hebben kunnen krijgen. Het is een grondig middel: alle vier de hoeven was het raak.

Vanmiddag heeft hij voor het eerst die druppeltjes gehad (heb ze vandaag binnen gekregen). Vanavond krijgt hij nog een dosis. Ik ben benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren.

kiwiwitje

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:44

Dit spuitje past er op!
Je moet de eerste keer wel even wat moeite doen. Maar hij past hier op de puur drainage.
Afbeelding
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:35

Zo'n klein spuitje gaat hapslik mee naar binnen en dan vind ik het de volgende dag denk ik terug met uitmesten :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:46

Koper schreef:
Zo'n klein spuitje gaat hapslik mee naar binnen en dan vind ik het de volgende dag denk ik terug met uitmesten :D

Ja dat dan weer wel.. :P Even niet bij stil gestaan.. Heb hem voor een van de katten staan :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:41

Voor katten lijkt het me wel een geschikt formaat. In de leefomgeving van mijn katten heb ik ook de luxe die kunstlicht heet. Ik zie me al met dat priegelding staan klungelen in een donker weiland :')

Nu ik er over nadenk: vanavond maar even lampje meenemen om de druppeltjes te tellen. Dank je wel, dankzij jou dringt dit besef op tijd door tot mijn brein.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:43

Ik geef t gewoon op een klein stukje brood.... :)*

Ik weet wel dat direct in de mond nog beter is; maar geen doen. En s ochtends doet een stalgenoot het voor mij dus is dat wel het makkelijkste

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:44

Brood lust ik niet dus dat heb ik niet in huis. En het is nou niet echt gezond voor paarden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:46

Koper schreef:
Voor katten lijkt het me wel een geschikt formaat. In de leefomgeving van mijn katten heb ik ook de luxe die kunstlicht heet. Ik zie me al met dat priegelding staan klungelen in een donker weiland :')

Nu ik er over nadenk: vanavond maar even lampje meenemen om de druppeltjes te tellen. Dank je wel, dankzij jou dringt dit besef op tijd door tot mijn brein.

Heb ik nog iets nuttigs toegevoegd :')

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:51

Koper schreef:
En het is nou niet echt gezond voor paarden.

Moah, maximaal een half boterhammetje per dag zal wel meevallen. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:53

Meid, prijs jezelf gelukkig.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:58

Bedankt voor je opbeurende woorden. +:)+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:59

Ik geef druppels ook op een stukje brood; 1/8e boterham is voldoende, maar het kan op minder. Ik bewaar altijd de kapjes van het brood en laat die drogen thuis.
Voor degenen met een spuitje: naald halen om op de spuit te doen en zo opzuigen uit het flesje. Zo verdeel ik druppels over twee flesjes (helft voor mij, helft voor de pony :D )

Overigens gebruik ik meestal Phytonics producten, via Den Hoek. Daar meten ze door welke flesjes we moeten krijgen. Mijn merrie heeft de glucosamine van Puur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 23:50

Ik geef ook geen metacam, maar heb het weleens moeten geven, of ooit aan paarden op een stal bijv.

Op dit moment gebruik ik een klein humaan spuitje. Verdwijnt niet in hun mond. Ik spuit het bij ze onder de tong.

Brood krijgen ze niet eigenlijk. Zie nu precies wat ik geef en dat het binnenkomt. Ze zijn nooit nuchter, dus dat lukt niet, maar doe het na een werkje, dus wel een lege mond en dan wordt het ook goed opgenomen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 04:43

Ik probeer het zo te timen dat hij net met z'n giechel uit de waterbak komt. Lijkt mij dat z'n mond dan het schoonst is?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:39

Ik laat mijn paard ook altijd doormeten en dan komt er het middel uit dat op dat moment het beste bij het paard past.. soms is dat pythonics maar soms ook groene os, puur of nog iets anders ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:48

Dus... lampje vergeten.

De les die ik nu geleerd heb: je kunt prima voelen wanneer er een druppel van dat spul in het water in de spuit valt. In wilde euforie dat het in het donker gelukt was lette ik niet meer goed op toen de boel in paard moest en heb ik alsnog de helft over mijn laars gemorst :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 16:33

Het is dus ook niet vies verder. Ik geef het aan 2 en mn andere ruin komt er gewoon aan snuffelen. Heb het zelf ook al binnen gekregen en vond het ook niet vies.

Licor, doormeten geloof ik zelf niet in. Ik geloof wel in de werking van deze producten, maar niet op zichzelf staand. Ze kwamen uit een dip en we hebben alles terug verandert naar ideale omstandigheden.

Zelfde als toen ze hoestte. Dat kwam ergens door, maar we zijn eerst naar de veearts gegaan. Toen niks afdoende hielp, andere weg ingeslagen. Op dat moment was ergste hoest wel voorbij, maar dat kwam door medicatie die vooral symptoom bestrijding doen. Toch wil ik eerst de ergste symptomen weg hebben.
Nu had ik ook kunnen afwachten, want herstellen doen ze waar je bij staat. Maar hiermee kon het iets sneller en help je iets ondersteunend.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:46

Wat je ook kan doen ipv doormeten is de paarden zelf laten kiezen.. zij weten vaak nog het beste wat goed voor ze is.. maar dan moet je dus alle 3 aanschaffen en dat vind ik zonde van mn geld haha

Mijn paard heeft op dit moment last van mok.. ik heb hem door laten meten door mijn.. ja wat is het.. therapeut?.. zij kijkt naar vanalles.. fytotherapie, homeopathie, bach bloessems, tincturen, enz enz.. maar dus ook de merken als groene os, puur en phytonics.. daar komt dan eigenlijk altijd een heel compleet beeld uit waardoor ik de behandeling eigenlijk altijd goed kan uitvoeren op meerdere vlakken..

De verschillen.. zoals je vraag was.. zijn eigenlijk heel lastig te benoemen.. ze zijn soms minimaal en waar de ene keer puur het beste past bij de problemen van je paard kan het de volgende keer pythonics zijn.. dat is echt situatie afhankelijk..

Overigens is het wel zo dat als puur het beste past, het niet wil zeggen dat phytonics of groene os helemaal niet werkt..
Ik heb zelf in het verleden ook wel eens niet het beste middel gekozen maar een goed alternatief in mijn geval ivm betaalbaarheid en beschikbaarheid

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:50

Dat doormeten is inderdaad een wondere wereld.
Maar ik vind het een mooi middel (Lecher Antenne).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:55

In het verleden heb ik (op advies) van Groene Os een hele lijn aangeschaft. Koste me een aardige duit met een uitwerking van nagenoeg nul, nul. Een hoop geld kwijt en geen enkel resultaat. Dat was wel erg zuur.

Enigszins sceptisch heb ik een ruime week geleden, voor dezelfde aandoening, druppels gehaald van Puur. Tot mijn verrassing lijkt het te werken!
Dus ja, je snapt waar mijn voorkeur nu naar uitgaat :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:17

Wij van wc eend.... ~~}>
Kan mij goed voorstellen dat je er even klaar mee was!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:32

Ik heb ooit na een gastrogard kuur op aanraden van de DA als onderhoud Equigard van Audevard gevoerd. Dat is vrij duur maar de maagproblemen bleven weg. Na een maand overgestapt op puur maag (de helft van de prijs van Audevard) en binnen 2 weken waren alle klachten weer terug. Ik geloof dus niet in de werking van Puur Maag :n

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:00

Abercrombie schreef:
Ik geloof dus niet in de werking van Puur Maag :n

... voor jouw specifieke paard :)

Doormeten en paard zelf laten kiezen geloof ik niet in. Natuurlijk kijk ik wel naar wat ze aangeven maar dat is nooit leidend. Overigens ruiken de druppels van Puur best lekker, en mijn ruin vindt het allemaal best. Hij stribbelt niet tegen, en dat voor zo'n kritisch en mondig dier _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 23:54

Licor schreef:
Wat je ook kan doen ipv doormeten is de paarden zelf laten kiezen.. zij weten vaak nog het beste wat goed voor ze is.. maar dan moet je dus alle 3 aanschaffen en dat vind ik zonde van mn geld haha

Mijn paard heeft op dit moment last van mok.. ik heb hem door laten meten door mijn.. ja wat is het.. therapeut?.. zij kijkt naar vanalles.. fytotherapie, homeopathie, bach bloessems, tincturen, enz enz.. maar dus ook de merken als groene os, puur en phytonics.. daar komt dan eigenlijk altijd een heel compleet beeld uit waardoor ik de behandeling eigenlijk altijd goed kan uitvoeren op meerdere vlakken..

De verschillen.. zoals je vraag was.. zijn eigenlijk heel lastig te benoemen.. ze zijn soms minimaal en waar de ene keer puur het beste past bij de problemen van je paard kan het de volgende keer pythonics zijn.. dat is echt situatie afhankelijk..

Overigens is het wel zo dat als puur het beste past, het niet wil zeggen dat phytonics of groene os helemaal niet werkt..
Ik heb zelf in het verleden ook wel eens niet het beste middel gekozen maar een goed alternatief in mijn geval ivm betaalbaarheid en beschikbaarheid

Ik wist gewoon wat mn paarden mankeerden en ook waardoor, dus hoef niks door te meten.

We hebben phytonics respi comp een tijdje geleden naar tevredenheid gebruikt en nu de puur. Ik zie de werking, maar het is nooit 1 ding. Alles moet kloppen en samen komen en dat hebbenw e dus ook gedaan.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:40

Omdat de ingrediënten hetzelfde zijn wil niet zeggen dat de producten hetzelfde zijn of hetzelfde werken.
Met alle merken (niet alleen degene die nu hier genoemd worden) heb je ook te maken met de verhoudingen van de ingrediënten (receptuur) maar bijvoorbeeld ook met de kwaliteit van de grondstoffen!
Cola van de Lidl is bijvoorbeeld ook anders dan Cola van CocaCola (om maar even een heel simpel voorbeeld te noemen).
Als je van een product heel veel moet geven is het niet geconcentreerd, je moet veel geven om een gewenst effect te krijgen...
Dit zijn allemaal dingen die ik zelf meeneem in een keuze voor een bepaald product