Start grasbrok; healty herbs of agrobs fetura

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Start grasbrok; healty herbs of agrobs fetura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:55

Fetura is fijn. Even wat warm water erop en klaar.

Suusjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 00:07

als jij je pony wat dikker wil zien, kan jij je pont ook bietenpulp geven. hier worden paarden ook dik van. alleen je moet het wel 9 uur va te voren klaar maken

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 13:25

Suusjeeee schreef:
als jij je pony wat dikker wil zien, kan jij je pont ook bietenpulp geven. hier worden paarden ook dik van. alleen je moet het wel 9 uur va te voren klaar maken

Daarmee houd ik de scheve mineralenbalans wel in stand...dat wil ik proberen te voorkomen?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:59

Wat zijn eigenlijk de ingrediënten van fetura?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:01

Denk net zo vaag als die van hh.
Maar bij hh vraag ik me af waar die weilanden dan liggen... in Nederland?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:15

Hoewel er inderdaad geen ingrediënten van Fetura genoemd worden (anders dan grassen en kruiden) is er wel een gemiddelde analyse beschikbaar. Daarnaast wordt het niet als krachtvoervervanger aangeraden, maar als ruwvoervervanger/rijk ruwvoer.

https://www.agrobs.de/futter/en/shop/Fe ... b_content3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:20

Voor meer eiwit is t een mooi product.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 16:37

Ik heb de fetura besteld...ben benieuwd of hij het gaat eten...

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:47

Mizora schreef:
Hoewel er inderdaad geen ingrediënten van Fetura genoemd worden (anders dan grassen en kruiden) is er wel een gemiddelde analyse beschikbaar. Daarnaast wordt het niet als krachtvoervervanger aangeraden, maar als ruwvoervervanger/rijk ruwvoer.

Dat is bij HH ook beschikbaar

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:06

madamX schreef:
Mizora schreef:

Dat is bij HH ook beschikbaar

Maar daar staat niet op de website. Als jij er van de producten een duidelijk overzicht kan geven van de mineralen die erin zitten, ben ik een tevreden mens. En dan niet alleen het calcium, fosfor en magnesium-gehalte. Juist de spoorelementen zijn van belang.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:25

Grappig ik voer dezeltde vitamine brok, dan de balancer pro en ook de agrobs alpengrun muesli :D Ik wil deze winter mijn oudje ook wat ronder houden en ben dus net begonnen met de agrobs fetura!
Ik zet het idd ook voor het rijden oid klaar met warm water en dan is het daarna goed, ze hebben mij verteld dat het minimaal een half uurtje moet staan. Ik doe er zelf ook nog een handje van de alpengrun muesli doorheen, dan likt hij echt zijn hele bak schoon! Zonder at hij het wel, maar niet zo graag als met de muesli erdoor heen.
Ook is de samenstelling van de Fetura hetzelfde als de wiesencobs, dus gewoon grassen en kruiden die daar groeien. Alleen word de fetura als groen gras met hete lucht gedroogd waardoor er oa meer eiwit in blijft zitten.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 00:24

kverhage schreef:
Grappig ik voer dezeltde vitamine brok, dan de balancer pro en ook de agrobs alpengrun muesli :D Ik wil deze winter mijn oudje ook wat ronder houden en ben dus net begonnen met de agrobs fetura!
Ik zet het idd ook voor het rijden oid klaar met warm water en dan is het daarna goed, ze hebben mij verteld dat het minimaal een half uurtje moet staan. Ik doe er zelf ook nog een handje van de alpengrun muesli doorheen, dan likt hij echt zijn hele bak schoon! Zonder at hij het wel, maar niet zo graag als met de muesli erdoor heen.
Ook is de samenstelling van de Fetura hetzelfde als de wiesencobs, dus gewoon grassen en kruiden die daar groeien. Alleen word de fetura als groen gras met hete lucht gedroogd waardoor er oa meer eiwit in blijft zitten.

Ben benieuwd! Heb de eerste zak fetura besteld!

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 15:40

Nou...een week geprobeerd...maar mijn kieskeurige eter weigert gewoon om de natte grasbrok te eten...zelfs niet gemengd met musli of appel...

Droog paar brokjes geprobeerd en dan eet hij ze zo op..iemandcervaringen met droog voeren ( in kleine hoeveelheden) volgens beschrijving agrobs mag het..maar ben er toch beetje huiverig voor

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:55

Ik geeft mijn sportpaard Structuurmix van de Lavor.

Samenstelling:
Grasbrok van permanent grasland, Speltdoppen, Zonnebloemschillen, Luzerne, Raapzaadolie, Rodebieten, Bietenpulp, Raapzaadschroot, Koolzure voederkalk, zout, appelpulp, lijnzaad, monocalciumfosfaat, magnesiumoxide, gistproduct, appelmelasse

http://www.langwerden-veevoeders.nl/shop/LAVOR_STRUCTUURMIX__/

Totaal niet stoffig en mijn kieskeurige eter eet dit prima op.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 17:41

Noukjuhh schreef:
Ik geeft mijn sportpaard Structuurmix van de Lavor.

Samenstelling:
Grasbrok van permanent grasland, Speltdoppen, Zonnebloemschillen, Luzerne, Raapzaadolie, Rodebieten, Bietenpulp, Raapzaadschroot, Koolzure voederkalk, zout, appelpulp, lijnzaad, monocalciumfosfaat, magnesiumoxide, gistproduct, appelmelasse

http://www.langwerden-veevoeders.nl/shop/LAVOR_STRUCTUURMIX__/

Totaal niet stoffig en mijn kieskeurige eter eet dit prima op.

Ook van dit product is de Ca/P verhouding niet optimaal, alhoewel het wel klein verschil is...maar daarnaast gaat het mij voornamelijk om het bijvoeren van eiwit via ruwvoer...dus echt enkelvoudig...voor de vitamine/mineralen ben ik tevreden over vitaminebrok

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:16

Vleddertje1 schreef:
Nou...een week geprobeerd...maar mijn kieskeurige eter weigert gewoon om de natte grasbrok te eten...zelfs niet gemengd met musli of appel...

Droog paar brokjes geprobeerd en dan eet hij ze zo op..iemandcervaringen met droog voeren ( in kleine hoeveelheden) volgens beschrijving agrobs mag het..maar ben er toch beetje huiverig voor

Ja hoor. Heb ik jaren elke winter gedaan. Wij hadden die van Marstall en denk dat die verder hetzelfde zijn, de wiesencobs. Je kan het testen. Die van Marstall vallen echt meteen uit elkaar als ze nat worden. Dus in de mond zullen ze ook niet hard blijven.
Natuurlijk waarschuwen ze, want als er ooit paarden slokdarmverstopping hebben gehad, willen ze die aansprakelijkheid gewoon niet.
Die van ons eten ook niet heel schrokkerig, omdat ze onbeperkt hooi hebben. Maken dus hele dag voldoende speeksel aan, zijn rustig etc.
Die van ons zijn al wat ouder, 1 van 18jr 2 van 19 jr, waarvan 1 shetlander zonder snijtanden en mist 1 kies,en een merrie van 24. Eten het allemaal zo.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 21:19

Ik zou ze dan door de gruhn musli van agrobs mengen dus daar moet hij al flink op kauwen..en is geen snelle eter...
Ga het maar gewoon proberen denk ik,anders blijft zak gewoon staan..hij blieft het echt niet..verwend ding :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:22

Test het even als je het zeker wil weten. Die van marstall vallen echt meteen uit elkaar als ze nat worden, dus in de mond ook.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:05

@ Vleddertje1 wat balen!! Bij mij scheelt het wel als ik het niet te nat maak zoals een echte slobber, zodat het nog wel een beetje 'vezelig' blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:27

Wil iemand mij wat fetura zenden?
Per post of evt doosje pakket?
( mijn kosten).

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 18:54

Anoniem schreef:
Wil iemand mij wat fetura zenden?
Per post of evt doosje pakket?
( mijn kosten).

Ja hoor...de mijne moet het echt niet...dus heb heel veel over

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:39

Wat balen dat hij het niet eet!!
Ik wil evt ook wat opsturen, laat maar weten als het nodig is.
Ik ben nogsteeds heel tevreden en ben van plan als ze niet meer op de wei mogen de hoeveelheid op te voeren voor de winter. Hij krijgt nu gewoon elke keer 2/3 handjes na het werken ipv slobber oid.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:47

Ik voer grasmix van hartogh bij, echt fijn spul

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 20:33

Ja echt balen want qua samenstelling echt super...geweekt moet hij het echt niet en zelfs ongeweekt is het echt met lange tanden...

Dus nu maar wat extra lijnzaad...kijken of hij het daarmee haalt deze winter en anders heb ik evt de havens grasmix nog in gedachten...iemand daar ervaring mee?

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 20:36

Caira schreef:
Ik voer grasmix van hartogh bij, echt fijn spul

Grasmix hartogh is juist eiwitarm en wil graag iets eiwitrijk...ziet er wel fijn uit verder
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 21-10-17 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt