Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nielojram schreef:Vind het flink aan de prijs tov vitalbix.... Ik hou het op vitalbix..
Diertjec schreef:Dit valt dus best mee. Met de vital van pavo zou ik 80 dagen doen (100g voor 600kg), met vitalbix zou ik met een zak 48 dagen doen (300g voor 500kg). Prijstechnisch is de vital dus goedkoper. Deze is 23 euro en de vitalbix 28
Ik vind hem aantrekkelijk, ga deze in overweging nemen
Mizora schreef:Ik ben ook niet zo overtuigd van de samenstelling van dit product. Het seleniumgehalte is ook naar beneden gegaan, net als de hoeveelheid vitamine E. Waardoor je er eigenlijk meer van moet voeren dan van de vitalcomplete, ondanks dat hun advies anders is.
Citaat:Pavo Vital is de vernieuwde versie van Pavo VitalComplete. Omdat wij al meer dan 10 jaar het ruwvoer in Nederland monitoren hebben we de samenstelling van de nieuwe Pavo Vital volledig aangepast aan de laatste onderzoeksgegevens. Wat betekent dat?
Pavo Vital is vrij van granen en melasse
Pavo Vital heeft een extreem laag suiker- en zetmeelgehalte
Pavo Vital bevat 100% natuurlijke grondstoffen timothee en luzerne
Pavo Vital bevat de goed opneembare Intellibond® sporenelementen. Bijzonder aan de Intellibond®-versie is dat de (van nature) vieze smaak van koper en zink pas vrijkomt in de maag in plaats van in de mond. Hierdoor wordt de smaak dus niet beïnvloed en worden ze zeer goed opgenomen door het paard.
Pavo Vital bevat extra biotine ter ondersteuning van de hoefkwaliteit
Pavo Vital bevat meer selenium en vitamine E ter ondersteuning van de huid- en spiergezondheid
Pavo Vital bevat minder vitamine A, omdat dit in ruwvoer meer dan voldoende aanwezig is en een overschot juist nadelig kan zijn voor de gezondheid.
Pavo Vital bevat minder ijzer, omdat in het meeste ruwvoer al teveel ijzer zit, waardoor andere elementen zoals zink en mangaan moeilijker worden opgenomen.