Darm-ondersteunende producten gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Japeloup

Re: Darm-ondersteunende producten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:31

Symptomen van maagzweren lopen ver uit een. Maar als je nagaat dat 60% van de sportpaarden en 90% van de renpaarden ze hebben komt het dus veel voor. Wil lang niet altijd zeggen dat ze er last van hebben, maar bij vage klachten (sloom met rijden, stress, afvallen, dunne mest, prikkelbaar en ga maar even door..) denk ik al snel aan zweren.
Nu kan je met een scopie de maag in om te kijken, grootste nadeel is dat om dat onderzoek te kunnen doen ze 24 uur moeten vasten. Iets wat juist slecht is voor een paard en maagzweren kunnen daardoor ontstaan.
Dus als je vermoed dat je paard er wellicht last van heeft, is mijn advies: Gastri Comp van pytonics
Al veel paarden van klanten en kennissen daar van op zien knappen (lees: fijner met rijden, betere mest, beter in de spieren komen, fijner gedrag in en om de stal)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:21

Ik geef mijn gassige paard voer van Bonpard http://bonpard.com/ en als aanvullend supplement Bo Yea Sacc van Audevard. Ook staat hij niet hele dagen meer op de wei. Na een paar weken dit aanhouden lijkt het een stuk beter te gaan, veel levendiger en de darmen zijn een stuk rustiger.
Ben op zich wel geinteresseerd in het Eco Style product omdat ik zeker weet dat hun Colosan altijd werkt.

Voor de mensen die dat gebruiken, hoeveel en hoe lang geven jullie de Darm Balans?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:24

JudithO schreef:
Ze krijgt zeker geen voordroog of kuil. Ze heeft IR en is extreem gevoelig voor HB. Voordroog en zeker kuil is een recept voor een spuitje.
Het is dus ook geen zand. Dat wordt regelmatig gecontroleerd en daarnaast krijgt ze regelmatig preventief een lijnzaad kuur. Na de lijnzaad kuur wordt er altijd nog eens op zand getest.

Naast de Vitalbix krijgt ze nu niks. Ze staat op het land, op strookbegrazing.
In de winter krijgt ze kwalitatief goed hooi. Het is aan haar altijd goed te merken als de kwaliteit niet goed is, dan eet ze het slecht. Voor haar werkt stengelig hooi (niet te grof) van de eerste snee van lichtbemest land het best.

Wat zijn andere symptomen van maagzweren? Ik zie aan haar niets anders behalve de dunne mest.

Leverklachten is al eens onderzocht (vorig jaar). Niks gevonden.
Ze is niet gevoelig op de rug.

De Gastro+ van Havens ga ik denk ik zeker proberen. Mijn voerleverancier verkoopt die ook, dus dat is mooi makkelijk.

Hier een vergelijkbaar verhaal. Mijn merrie is gevoelig voor HB en heeft ook snel last van het verkeerde hooi. Bij haar is het een weerstanddingetje, verergerd, of mogelijk veroorzaakt, door bloedworm.

Ze krijgt Vitalbix Daily Complete en Active + met daar doorheen onder andere koolstofklei en humus. De koolstofklei heeft veel verbeterd maar het was wel zielig toen ik het begon te geven aangezien de symptomen eerst verergerden. Wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt (het enige wat er bij mijn ruin gebeurde was dat hij de eerste keer dat ik het over het voer gooide hij een paar keer extra terug liep naar zijn bak om 'm uit te likken) maar wel dat het kán.

Succes! Het kan een hele zoektocht zijn.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:35

Gulpje schreef:
...
Voor de mensen die dat gebruiken, hoeveel en hoe lang geven jullie de Darm Balans?

Ik heb 4 weken over de Darm Balanskuur gedaan en dat was hier voldoende. Nog steeds geen nieuwe darmproblemen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:57

henny_w schreef:
Gulpje schreef:
...

Ik heb 4 weken over de Darm Balanskuur gedaan en dat was hier voldoende. Nog steeds geen nieuwe darmproblemen.

Dank :)

bbeens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:48

Herkenbaar van de bomen en het bos..

Heb je al een probiotica geprobeerd?