Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zwanepol schreef:Wijslander schreef:@ zwanepol dit is mijn zak:
Hebben jullie een andere?
Ja, ik heb een andere zak.
Die van mij zit in een witte plastic zak, maar volgens mij wel hetzelfde spul.
Op de kassabon staat: magnesium oxyde gries 20 kg € 14,45
Mizora schreef:Mijn ervaring is met magnesiumoxide dat dit even goed wordt opgenomen (per gram product) als magnesiumcitraat of -chelaat.
Hoe heb je dit vastgesteld?
Door mensen die het bij hun paarden gebruikten nadat ze eerst citraat hebben gebruikt en geen verschil tussen die twee merkten, maar wel verschil merkten met voordat ze welke vorm van magnesium ze eerder gebruikten en verschil merkten toen ze helemaal stopten met magnesium gebruiken. Niet wetenschappelijk vastgesteld, daarom heb ik het gehouden op "Mijn ervaring".
Citaat:Pff hele berekening gemaakt, loopt ie vast.
Komt ie nog een keer.
Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Mijn ponys wegen ongeveer 200 kilo per stuk. Dit komt neer op 6 gram (6 x 0,030 gram) per pony.
In de magnesium oxide zit 54.5% magnesium. Dus van die 14 gram die ze krijgen, zit er ongeveer 7 gram magnesium in. Aangezien de ene een te kort had en de ander extreem overgewicht (zo heb ik haar gekocht) zit die 7 gram per 100gr lichaamsgewicht ongeveer wel goed.
meiske1577 schreef:Handig die berekeningen!!
Ik heb het topic doorgelezen maar ik weet nog steeds niet echt wat nu het grote verschil iswaarom de ene 14,95 per zak van 20 kilo kost en de andere 900,- per zak van 25 kilo kost. Vind dat toch wel een behoorlijk verschil... is dat alleen te verklaren door de vorm?
bel91 schreef:Welkoop magnesium is verschillend doordat bij de 1 agrifirm leverancier is en de ander forfarmers. Ik heb beide gehad de zak van 20 euro is iets bruinig en ruikt naar klei. Persoonlijk vond ik de plastic zak van agrifirm fijner.
belle_boef schreef:Zwanenpol: links gewicht en recht de grammen als ik het goed interpreteer? En basis is als onderhoudsdosis en werkend..?