Welke muesli voor energieke bom op rust

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:31

Hoi.

Ik ben ook bij Laarakker geweest met een paard met maagzweren, een schimmel infectie in haar dunne darm, volledig vast in het lijf. Ik had haar eigenlijk opgegeven voor de sport. Maar het is goed gekomen.
Ik ben volledig gestopt met alleen brok/ muesli voeren en voer alleen icm ruwvoer.

s ochtends luzerne met 1/3 Cavalor sensitive, en s avonds een schep SpeedyBeet van PAVO met een halve schep action+ sport brokken op werkdagen of basisbrokken op vrije dagen, een halve schep Cavalor Pianissimo (werkt perfect voor mijn binnenvettende energiebom) en als ze hard gewerkt heeft of na concours krijgt ze er 1/3 schep Cavalor Superforce bij. Dit laatste aangelegd met 6 scheppen water en ongeveer een uur weken.

Daarnaast onbeperkt hooi en/of gras en eigenlijk nooit krachtvoer (zowel muesli als brok) zonder ruwvoer. s ochtends krijgen ze eerst nieuw hooi, daarna pas luzerne en de muesli, dan gras, op stal met hooi en als laatste s avonds geweekt voer met brokken.

Mocht je meer willen weten mag je wel even een pb sturen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:49

Women2 schreef:
Hoi.

Ik ben ook bij Laarakker geweest met een paard met maagzweren, een schimmel infectie in haar dunne darm, volledig vast in het lijf. Ik had haar eigenlijk opgegeven voor de sport. Maar het is goed gekomen.
Ik ben volledig gestopt met alleen brok/ muesli voeren en voer alleen icm ruwvoer.

s ochtends luzerne met 1/3 Cavalor sensitive, en s avonds een schep SpeedyBeet van PAVO met een halve schep action+ sport brokken op werkdagen of basisbrokken op vrije dagen, een halve schep Cavalor Pianissimo (werkt perfect voor mijn binnenvettende energiebom) en als ze hard gewerkt heeft of na concours krijgt ze er 1/3 schep Cavalor Superforce bij. Dit laatste aangelegd met 6 scheppen water en ongeveer een uur weken.

Daarnaast onbeperkt hooi en/of gras en eigenlijk nooit krachtvoer (zowel muesli als brok) zonder ruwvoer. s ochtends krijgen ze eerst nieuw hooi, daarna pas luzerne en de muesli, dan gras, op stal met hooi en als laatste s avonds geweekt voer met brokken.

Mocht je meer willen weten mag je wel even een pb sturen :)

Tegenstrijdig, de jouwe mocht wel luzerne :roll: en die van ts dus niet terwijl de aandoening hetzelfde is.

Othilly

Re: Welke muesli voor energieke bom op rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:17

Ik heb wel eens begrepen dat luzerne veel prik geeft in de maag en dat het daarom niet zo geschikt is voor maagzweren.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:21

Dat is niet zo heel tegenstrijdig als je de methode van Laarakkers kent. Ieder paard heeft andere behoeftes. In omgang, maar ook in voer. Hij heeft een boek geschreven over zijn theorie om mensen en paarden in elementen in te delen. Daaruit voort komt ook een andere voerbehoefte. Zo kan het dus komen dat het ene voer wel geschikt is voor het ene paard en niet voor het andere paard, terwijl ze toch dezelfde klachten hebben.

Ik heb twee paarden die ik allebei compleet anders voer. Toch doen ze hetzelfde werk, maar hebben een hele andere behoefte qua voeding.

Ik voer trouwens Daily Plus. Dat is wat zachter van structuur en met minder suiker als de gangbare luzerne van bijvoorbeeld Havens.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:32

Ik zou zelf ook voor de grasbrok of iets anders van agrobs gaan, heel fijn merk!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:49

Subli zonder?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:47

Je zou kunnen overwegen om de draversbrok te wijzigen in gastro + van havens.
Geperst hooi is een prettige toevoeging aan je rantsoen zonder veel balast.
Succes ts!