Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hengstveulen schreef:@Polly, mijn merrie was niet doodziek maar we hadden het verdacht op aarsmaden, vandaar, we wouden dat eerst uitsluiten voordat we bloedonderzoek op ZE gingen doen
flappie28 schreef:Lees voor gebruik de bijsluiterVolgens de bijsluiter mag het gebruikt worden bij drachtige merries gedurende de hele dracht, dus daar zal je dierenarts ook vanuit gaan neem ik aan.
hwn schreef:Ikzelf ontworm nooit in de eerste 3 maanden van de dracht, met geen enkel product (werd mij indertijd zo aangeraden door de hengstenhouder). Dus tenzij je denkt dat je paard echt onder de wormen zit (in dat geval kan mestonderzoek of bloedprikken handig zijn), zou ik nog even afwachten.
flappie28 schreef:Hier een reactie uit een ouder topic van iemand die met de fabrikant heeft gemaild over de Equest en Equest Pramox en het gebruik bij drachtige merries.
Ik heb met de fabrikanten gemaild over de equest pramox, omdat ik het raar vond dat er niet bij stond dat het voor drachtige merrie's kon.
Het zit namelijk zo; de stof Moxidectine is getest en veilig bevonden. De stof Praziquantel is ook getest en veilig bevonden. Maar er is niet getest op het toedienen van deze 2 werkzame stoffen gelijkertijd.
Ik had mijn drachtige merrie er wel mee ontwormt, aangezien ik wist dat de 2 stoffen veilig waren,
nooit erbij nagedacht dat de combi problemen kon opleveren. Is ook niet gebeurt.
[KS] welke wormenkuur bij drachtige merrie?
Rocamor schreef:Dan bel je toch 5 andere veeartsen en volg je het advies van de meerderheid....
Carl123 schreef:Dierenartsen weten totaal niet alles. Het is mijn recht om nog tweede opinie te vragen. Ik hoef daar zo geen antwoord op!
Als je het zelf niet weet, antwoordt je hier niet op. Dat is alzo netjes.
Stamper schreef:Carl123 schreef:Dierenartsen weten totaal niet alles. Het is mijn recht om nog tweede opinie te vragen. Ik hoef daar zo geen antwoord op!
Als je het zelf niet weet, antwoordt je hier niet op. Dat is alzo netjes.
Verkeerde been uit bed gestapt?
Inderdaad. Lees je bijsluiter of vraag het aan je DA. Ook de mensen hier op bokt weten niet alles & kunnen je ook verkeerde informatie geven.
janouk schreef:Weet je met welke worm besmet is? Heb je wormeneitelling laten uitvoeren?
Dan kan je gericht ontwormen.
Voor aarswormen heb je een ander middels nodig, dan voor rode bloedwormen, etc.
En uit de wormeneitelling blijkt vaak dat je paard helemaal geen ontworming nodig heeft en veel paarden onnodig ontwormd worden.
Ik test mijn paarden maandelijks zelf en ze zijn al 1,5 jaar schoon. I
Carl123 schreef:touchofpink schreef:Waarom wil je ontwormen met Equest?
Ik dacht dat het enige middel zonder resistentie was....wat zou jij adviseren aub?
Polly schreef:Ik denk dat het misschien een verschil tussen NL en België is want mijn dierenarts is er juist voor advies in dit soort situaties
Ineke2 schreef:Ts heeft daarbij zeker het volste recht om het gewoon hier te vragen als ze meerdere meningen of ervaringen wil weten. Met een drachtige merrie over zoiets als een wormenkuur. Better safe than sorry...
Carl123 schreef:Rocamor schreef:Dan bel je toch 5 andere veeartsen en volg je het advies van de meerderheid....
Dan bel je toch, wat een antwoord is dat nu? Wie belt nu 5 andere veeartsen? Veeartsen zijn er om medicamenten te verkopen. Inside information wordt meestal maar gegeven door mensen die er meer van weten. Iedere veearts zal zeggen dat het ok is om te verkopen!