Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daancha schreef:In totaal geef je krap 0,75 kg krachtvoer naast het ruwvoer per dag. Dat vind ik weinig. Ik ben geen fan van veel krachtvoer, maar als je paard aangeeft dat het tekort komt zou ik daar wel naar kijken. Heb je enig idee wat de kwaliteit van het ruwvoer is? Welke muesli en biks krijgt ze nu, ofwel, wat krijgt ze nu binnen aan vitaminen, mineralen, etc?
Qua supplementen zou ik dan bloed laten trekken, je weet anders niet waar je het zoeken moet.
mavantos schreef:Door meer biks verslechterd een paard? Die link snap ik even niet, helemaal niet omdat het paard wat traag is en naar mijn idee gewoon meer energie nodig heeft icm voedingsstoffen. Brok = energie + voedingsstoffen en als je minder dan de aanbevolen hoeveelheid voert is er een kans dat je paard een te kort krijgt.
Uiteraard ga je dit dan niet nog 3 maanden aankijken, maar als je paard met 2 weken iets meer van hetzelfde onwijs verslechterd is dan zou ik niet alleen bloed laten trekken... Grote kans dat er dan veel meer mis is.
Vitalbix zal heus wel goed zijn, maar als je het zelf niet kent wil je, je er toch eerst wat meer in verdiepen en naar andere opties kijken?