Duivelsklauw? Welke vorm?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Duivelsklauw? Welke vorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:54

Ik geef nu de onderhoudsdosering Devils Relief. Mijn paard heeft heel lang ( lees: jaren) op een zakje Bute gelopen, en nu loopt hij al een half jaar of zo hierop, hij krijgt het vanwege zijn artrose in de kogels, en loopt er prima op.
Mijn paard is 29 en loopt recreatief buitenritjes...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:55

UrbanL schreef:
Waar geven jullie het voor en wat is het effect wat jullie merken?

Mijn paard wat 6 jaar geleden een ongeluk heeft gehad en blijvend licht kreupel is (als pijnstiller)

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:10

Ik heb wel eens gehoord dat je duivelsklauw niet te lang mag geven aangezien het slecht is voor de ... uhm... nieren of lever volgens mij :o?

Kurkuma schijn je wel langduriger te mogen geven (heeft niet de nadelen van duivelsklauw). Dit is wat ik heb horen zeggen, heb zelf geen wetenschappelijke onderbouwing ofzo.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:56

Bute zou je ook niet lang mogen geven.... heeft die van mij ook met tussenpozen járen gehad in de winterperiode. En niks last.... geen maagzweer etc ( en ja dat is onderzocht )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:59

Ik heb het in gedroogde gemalen vorm. Erg makkelijk en puur en ze hebben niet een brok vies spul in hun mond omdat het makkelijk mengt door het andere voer. Was ook by far het goedkoopste!
Duivelsklauw mag je juist wel permanent geven. Je mag alleen niet meer officieel starten daarna (het staat op de dopinglijst) maar is verder niet schadelijk voor je paard. Daarom rade mijn dierenarts duivelsklauw aan i.p.v. metacam.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:04

AlphaDaemon schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat je duivelsklauw niet te lang mag geven aangezien het slecht is voor de ... uhm... nieren of lever volgens mij :o?

Kurkuma schijn je wel langduriger te mogen geven (heeft niet de nadelen van duivelsklauw). Dit is wat ik heb horen zeggen, heb zelf geen wetenschappelijke onderbouwing ofzo.

Kurkuma en duivelsklauw zijn niet te vergelijken.

En niet te lang mogen geven, tja, wat moet ik dan, het paard met pijn laten lopen? Dan breng ik haar nog liever naar de slacht.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:04

Die van mij gaat juist niet naar de slacht omdat ze het nog steeds goed doet op de duivelsklauw.
Ondertussen loopt ze al 7 jaar als grasmaaier (het geluk van paard aan huis) rond en ik zie nergens dat ze eventueel last van d'r lever of nieren heeft.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:57

Ik geef ook Devils relief van NAF aan mijn paard met zeer goed resultaat _/-\o_
Merkbaar verschil in soepelheid ..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:59

Rena krijgt ik denk zachtjes aan al een jaar Duivelsklauw brokjes van Lexa, te koop via Kitty van Kifrahorse :)

Hierop loopt ze beter dan op de chemische pijnstillers van de DA...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:03

Die brokjes bevatten 80% duivelsklauw zie ik... wat is de rest dan?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:05

Anoniem schreef:
Die brokjes bevatten 80% duivelsklauw zie ik... wat is de rest dan?

Alfalfa & peterselie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:07

Shanna schreef:
Ik heb het in gedroogde gemalen vorm. Erg makkelijk en puur en ze hebben niet een brok vies spul in hun mond omdat het makkelijk mengt door het andere voer. Was ook by far het goedkoopste!
Duivelsklauw mag je juist wel permanent geven. Je mag alleen niet meer officieel starten daarna (het staat op de dopinglijst) maar is verder niet schadelijk voor je paard. Daarom rade mijn dierenarts duivelsklauw aan i.p.v. metacam.

Welke geef je en hoeveel?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:18

Ik voer de stukjes, bestel het bij pit&pit.
Door de care4life eet hij het gewoon op

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:37

Ik heb een emmertje Marstall slobber gehaald.

Pak elke avond een schaaltje, doe daar een plons warm water in, een bekertje slobber, doorroeren, en een ruim schepje van de Lexa Duivelsklauw brokjes.

En dat drabje krijgt Rena dan bovenop de Hayster VoerGezond brokjes in haar voerbakje, eet ze prima op :j

En Rena is van het kieskeurige soort dat niet zoveel om eten geeft dus als het minste geringst in (de buurt van :P ) haar eten haar niet aanstaat dan pakt ze het net zo makkelijk niet :(:)

Maar zo met die Lexa brokjes dus geen enkel probleem op deze manier en het kost weinig moeite zo :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:32

Is het ook te combineren met Kurkuma?

Ik heb net in het meest recente kurkuma topic gereageerd wat betreft mijn oudje.
Ik heb als test een tijdje kurkuma naast glucosamine gegeven (beide van horseflex). Omdat ik dacht dat het niks deed heb ik bij de laatste bestelling alleen glucosamine besteld. Maar de laatste 2 weken twijfel ik en heb ik het idee dat mijn paard toch weer wat strammer is.
Daarom wil ik toch weer iets erbij geven om te kijken of het verbeterd.
Maar door dit topic twijfel ik of ik de kurkuma of voor de duivelsklauw zal gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:35

Mensen die gedoogde vorm geven... hoeveel geven jullie en geef ne dat non stop?
Las ergens dat je na 6 weken een stopweek moet inlassen..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:37

Voer nu 2 weken, ben begonnen met 4 schepjes, voer er nu 2 (na een week gehalveerd). Paard is blij, happy en werkt heerlijk voor me nu. Wil in de loop van de week over op 1 schepje, kijken of dat ook afdoende is.

nu geef ik de poedervorm, van de paardendrogist (huismerk)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:42

Rena krijgt de Lexa brokjes dus al een jaar non-stop en heeft nergens last van :)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:37

Anoniem schreef:
Mensen die gedoogde vorm geven... hoeveel geven jullie en geef ne dat non stop?
Las ergens dat je na 6 weken een stopweek moet inlassen..

poeder, 1 maatschepje 20 gram, met zemelen en een scheut water totdat het een papje is en ik doe het over de brokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:11

Ik ga die bij baroen bestellen, mooi goedkoop.