Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
paardje schreef:Bruintje; ik rijd nu nog gewoon in de rijbaan. Binnen of buiten en longeer dubbele longe. Ga wel al buiten stappen, maar nog niet echt het bos in. Dat gaat binnenkort wel gebeuren. Zal ook binnenkort beginnen met balkjes draven. Verder komt ze in de molen.
Qua rijden doen we veel voltes, overgangen, schakelen en het begin van wijken. Dat is inderdaad allemaal niet te zien op het filmpje.
Zeepsop schreef:paardje schreef:Bruintje; ik rijd nu nog gewoon in de rijbaan. Binnen of buiten en longeer dubbele longe. Ga wel al buiten stappen, maar nog niet echt het bos in. Dat gaat binnenkort wel gebeuren. Zal ook binnenkort beginnen met balkjes draven. Verder komt ze in de molen.
Qua rijden doen we veel voltes, overgangen, schakelen en het begin van wijken. Dat is inderdaad allemaal niet te zien op het filmpje.
Als dat zo is, dan is dit filmpje toch helemaal niet representatief? Hoe kan iemand dan tips geven als je zelf zegt dat je iets anders doet dan het filmpje?
bruintje123 schreef:Dat is toch vragen om een afgestompt jong paard
bruintje123 schreef:Maar ze staat wel alleen in die paddock helleen.
Gras eten/ kauwen geeft rust.
Natuurlijk kan dat vervangen worden door hooi.
Maar al stappend door de wei werkt dat toch echt beter.
Een paard dat niet vooruit wil en dan zo gehouden. Dikke kans dat die mentaal afgestompt is.
paardje schreef:Ze krijgt nu een halve kilo brok per keer. 1 kilo per dag. Er is geen mogelijkheid tot weidegang. Dat kan alleen in een bestaande groep. Dat zou per volgend jaar kunnen, maar er komen nogal wat paarden met blessures vanaf en dat vind ik dan weer een te groot risico.