welke Magnesium en welke MSM zwavel gebruiken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:30

Mizora schreef:
Ik voer magnesiumoxide en voer er een vrij ruime dosis van (20g terwijl het rantsoen maar 12-15g nodig heeft, het rantsoen heeft wel gewoon ruimte voor 20g). Het prijsverschil is dusdanig dat ik een hogere dosering ruimschoots vind opwegen en ik heb nog geen paardgerelateerde onderzoeken gelezen waaruit bleek dat oxide nauwelijks opgenomen wordt. Voor oxide betaal ik bij de welkoop +-15€/25kg. Voor citraat betaal ik minimaal 40€/kg. Daar zit dus een factor 50 tussen en het is vanaf de eerste zak goedkoper.

Bij de Paardendrogist wordt het verschil tussen Magnesiumoxide en Magnesiumcitraat mooi uitgelegd :)

https://www.paardendrogist.nl/magnesium/

"Magnesiumcitraat is een heel goed opneembare vorm van magnesium, maar bevat slechts ca. 16% elementair magnesium. Magnesiumoxide is iets minder goed opneembaar dan magnesiumcitraat maar bevat maar liefst 60% elementair magnesium. Het verschil in effectiviteit is uitermate moeilijk te bepalen, en zal voornamelijk door ervaring van de gebruiker bepaald worden".

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 06:49

Popstra schreef:
Moet je voor de gein zelf eens MSM met Zwafel proeven...... :r

Liever niet... gras vindt ik ook niet te nassen, maar daar doet hij ook een moord voor elke dag :Y)

2misty2

Re: welke Magnesium en welke MSM zwavel gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:21

Ik gebruik beide producten van de paardendrogist en ben zeer tevreden. Magnesium gebruik ik ook nog wel eens epplejeck eigen merk. Beiden eet mijn paard goed. Andere merken eet ze niet.