Fries blijft schraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:06

Rizette schreef:
Zit je zadel daar nu zo ver naar achteren op die foto?

Het zadel past daar duidelijk niet.

tanjaatjuhh

Re: Fries blijft schraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:09

1 keer in de maand een vitaminespuit geven en niet 1 keer en voer hem eens wat omega 369 bij. Controleer dit paard eens op een maagzweer.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:25

TS, nogmaals, wat krijgt hij aan ruwvoer?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 14:00

Hij krijgt onb. Ruwvoer zoals in OP staat,

Overigens lag onder mij een ander goed passend zadel, dit ben ik niet op de foto

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:41

ellepel schreef:
Bsn het er niet mee eens :(
Die bult, is geen bult hoor.
Dit paard is wel degelijk flink schraal en wat je ziet is de bovenkant van het bekken...dus bot :j
En ik heb dat vaker gezien bij magere paarden, de bespiering daar omheen valt dan weg en dan zie je dat uitsteken :j
Op deze pagina, bovenste plaatje, kuh je dat zien
http://www.mitavite.com/kb/fattening_the_thin_horse

Zou het eerst eens door de medische molen halen :j

En ik heb al een paard gehad met zo'n "bult", DA dacht gelijk aan bloedwormen, heeft daarop behandeld en probleem was weg. Maar ik ga wel mee met je mening dat medisch (bloed-)onderzoek geen slechte optie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:45

Als een paard vorig jaar begin herfst in elkaar is getrapt op de achterhand en die achterhand ziet er nu nog steeds zo slecht uit qua bespiering dan zou ik er toch serieuzer onderzoek tegenaan gooien. Dit ziet er namelijk meer uit als heel specifieke en locale spieratrofie dan gewoon wat magerheid. Als het paard echt mager was geweest dan zou je ook minder hals en schouderspieren verwachten, maar hier lijkt het probleem echt in de achterhand te zitten. Misschien dat er het een en anderen aan zenuwen geblokkeerd is waardoor er geen spieren meer aangemaakt worden?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:36

Paard staat op de eerste foto ook met een strakke mond en opgetrokken neusgaten. Dat is ook een teken van ongenoegen en ergens last van hebben. Ook ik vind de achterhand zorgwekkend en zou daar wel eens een x-ray van willen zien (als dat mogenlijk is tenminste)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:32

Cowgirl schreef:
Paard staat op de eerste foto ook met een strakke mond en opgetrokken neusgaten. Dat is ook een teken van ongenoegen en ergens last van hebben. Ook ik vind de achterhand zorgwekkend en zou daar wel eens een x-ray van willen zien (als dat mogenlijk is tenminste)

Absoluut! Dat dit paard niet oke is, en zich niet fijn voelt, is wel duidelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:44

Ik denk nog steeds huntersbump.
Dat kan erh pijnlijk zijn voor het paard met ruitergewicht.