Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
danoesje schreef:TS, mijn paard was het ook vaak 'net niet' waardoor ik bij een zweverd ben beland. Zij raadde een spulletje van phytonics aan zodat zijn darmen beter zouden gaan werken. Ik heb dat een tijdje gegeven (gastrocomp) icm mariadistelzaad voor de lever en sinds die tijd is hij mooi op gewicht gekomen! Wie weet heb je er wat aan,d e gastrocomp is geloof ik 60 maar de Mariadistel kun je voor tien euro bij pit en pit bestellen.
xyzutu2 schreef:Ik kan me je vorige topics nog wel enigzins herinneren, lastig dat het zo door blijft sudderen met problemen!
Ik heb zelf geen ervaring met mycotoxines, maar weet wel dat ze in Duitsland en ook steeds vaker in Nederland bij de lastigere stofwisselingsgevallen esparcette aanraden. Ik zat hier met een paard dat blijkbaar geen/niet genoeg essentiele eiwitten opnam uit zijn gras/hooi/grasbrok/luzernebrok/vitaminebrok waardoor hij maar niet aankwam in spieren. Blijkbaar kan hij de esparcette wel verteren of gaf dat zijn darmen een flinke kickstart, want toen kwamen ineens de eerste spieren terug. Esparcette bevat bovendien niet-giftige looizuren die de darmwerking zouden verbeteren. Ik heb Rio ook gekocht met een enorme bagage van de vorige eigenaars maar na 1 jaar proberen was de esparcette het eerste wat bij hem echt werkte. Daarvoor was hij wel gewoon dik maar bleef hij qua spieren in de bovenlijn zo arm dat de artsen dachten dat hij misschien gewoon zenuwschade had waardoor hij geen spieren daar meer aanmaakte. Hij is dus een ander soort stofwisselingspatient, maar hij is door de esparcette enorm verbeterd. Een ander voordeel is dat het niet alleen alle essentiele eiwitten bevat die een paard nodig heeft, maar het bevat ook flink minder calcium dan bietenpulp waardoor je magnesium meer kans heeft om opgenomen te worden.
Rio kreeg trouwens de eerste maand 800gr esparcette en nu nog maar 200gr, maar blijkbaar is dat genoeg om hem qua spijsvertering in balans te houden.
Misschien dat je er iets aan hebt.
funnyhorses schreef:Het hele paard is 1 wazig verhaal we komen daardoor ook niet tot een oplossing.
Zo ziet de dipstick uit als de urine redelijk normaal is met weinig tot geen gruis.
....
funnyhorses schreef:Ik heb ook de mariadistel van pit&pit en de paardenbloemwortel en artisjok.(start ik vandaag mee wacht op levering)
Mijn paard is niet mager in tegendeel dus je zou verwachten dat er geen tekorten zijn maar die heeft ze dus wel.
henny_w schreef:funnyhorses schreef:Ik heb ook de mariadistel van pit&pit en de paardenbloemwortel en artisjok.(start ik vandaag mee wacht op levering)
Mijn paard is niet mager in tegendeel dus je zou verwachten dat er geen tekorten zijn maar die heeft ze dus wel.
Eén van onze paarden is 1.52 m. en weegt rond 540 kilo. Volgens mij komt dat redelijk overeen met het gewicht wat je eerder van jouw paard noemde.
Een kennis van ons zei vorige week nog, poeh poeh ... die is aardig rond.
Echter de ribben zijn niet te zien maar heel goed te voelen. Dus dat te dik zijn vond ik nog wel
meevallen![]()
Zolang de ribben maar goed voelbaar zijn vind ik een paard niet gauw te dik.