Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ElCamino schreef:Wat vind je van de horsegraze van agradi. Een kleinere bak met een veer, stop je helemaal vol met hooi en de veer drukt het naar boven. Ik vond ze ideaal !!!! smorgens vulln en als ik uit werk kwam zat er nog steeds hooi in.
Barvrouwke schreef:claud1 schreef:https://www.rwdh.nl/paard-hay-bar-hooiruif.html wij hebben dit....
morsen haast niets en kunnen giga veel eten als ze willen
stoten ook geen hoofd zo!
Jammer dat ze vrij prijzig zijn om te proberen. Vind het een mooi concept zo in de hoek.
Geen scherpe kanten en weinig ruimte verlies.
Kim_W schreef:Hangen jullie allemaal je slowfeeder op, of leggen jullie die over een bak o.i.d. heen?
Ik heb dus zo'n lekkere smeerkees die al haar eten uit de bak gooit en het door de hele stal smeert. Ik wil wel liever een bak, omdat dit meer de natuurlijke houding is dan een opgehangen net.
Maar hoe maak je zoiets vast? En hoe groot moet je bak dan ongeveer zijn?
Hilary schreef:Kim_W schreef:Hangen jullie allemaal je slowfeeder op, of leggen jullie die over een bak o.i.d. heen?
Ik heb dus zo'n lekkere smeerkees die al haar eten uit de bak gooit en het door de hele stal smeert. Ik wil wel liever een bak, omdat dit meer de natuurlijke houding is dan een opgehangen net.
Maar hoe maak je zoiets vast? En hoe groot moet je bak dan ongeveer zijn?
Wij voeren hooi uit hooinetten in een palletbox, idd i.v.m. de eethouding. In deze palletboxen zitten gaatjes in de zijpanelen; daar hebben we met een strotouwtje een ring gemaakt. Onze hooinetten hebben aan boven- en onderkant een musketonhaak, die klikken we aan de ringen vast.
Onze bakken zijn 1 x 1.20m, maar wij voeren in de paddock (24/7 buiten met schuilstal).

Azmay schreef:Ik zou een hooinet met mazen van 4 tot 6cm pakken, dat remt niet maar zorgt toch dat niet alles zomaar op de grond valt.
rapido schreef:De ,,Natural Feeder,, oorspronkelijk uit de USA maar ook hier in NL en Belgie verkrijgbaar.
Dit zijn diepe bakken in een boekvorm waar enorm veel hooi in past. Ideaal, hoef je maar 1 x daags te vullen. Paarden hebben dan 24 uur en soms langer hooi tot hun beschikking wat ze overigens niet als een malle allemaal snel gaan op eten want ze hebben snel genoeg door ze constant hooi tot de beschikking hebben ipv plakje per voer beurt.
Weinig verspilling want ze lopen het niet de stal door.
http://naturalfeeding.eu/slow%20feeding.htm