Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dennis schreef:Ik voer nu metazoa en ben hier veel blijer mee dan wat ik eerder geprobeerd heb (gewone brokken en muslies, Pavo vital en marstall force).
Maar denk er toch over om binnenkort eens de vitalbix te proberen om te kijken of er nog meer winst valt te behalen.
MarChak schreef:Ik voer nu al geruime tijd Vitalbix en ben er zeer tevreden over.
Paard staat op ijzerrijke grond en drinkt ook ijzerrijk grondwater. Ik heb dus bewust gezocht naar voer met o.a. laag ijzer, hoog vit.E, en bijkomend voordeel is dat er ook geen melasse of granen inzitten.
Mijn paard is haar opgeblazen buik kwijt, heeft energie genoeg, is actief ipv toen ze vroeger eerst even 'warm' moest lopen, zit ook goed in haar vacht, geen zachte (rot)straal meer.
En dat op slechts zo'n 300-400 g Vitalbix brokjes per dag.
Ze is wel een kieskeurige eter en valt er niet zo op aan, maar eet het toch wel op.
No_No schreef:Ik was niet tevreden over metazoa.
In het begin leek het aardig goed maar na een paar maanden niet meer.
Vitalbix heb ik geen ervaring mee.
Ik voer nu höveler revormin plus. Hoog vitamine E gehalte. Je hoeft er weinig van te voeren. Prima vitaminekorreltje! Mijn pony eet het goed. En niet geheel onprettig, gunstige prijs!
moonfish13 schreef:MarChak schreef:Ik voer nu al geruime tijd Vitalbix en ben er zeer tevreden over.
Paard staat op ijzerrijke grond en drinkt ook ijzerrijk grondwater. Ik heb dus bewust gezocht naar voer met o.a. laag ijzer, hoog vit.E, en bijkomend voordeel is dat er ook geen melasse of granen inzitten.
Mijn paard is haar opgeblazen buik kwijt, heeft energie genoeg, is actief ipv toen ze vroeger eerst even 'warm' moest lopen, zit ook goed in haar vacht, geen zachte (rot)straal meer.
Ze is wel een kieskeurige eter en valt er niet zo op aan, maar eet het toch wel op.
Waar zie jij hoog vitamine E in vitalbix?
Er zit per kilo 2500 ie in, dat is zover ik berekend heb 180 mg per 100 gram.
Ik moet 125 gram geven, nou dan mag ik alsnog wel vitamine E bijgeven.
Een gelcapsule, de dl versie is 0,9 mg vitamine E per iu, ofwel 360 mg.
Dan vind ik dat echt niet genoeg, de behoefte ligt volgens mij veel hoger dan dat.
Overigens geef ik metazoa, te weinig maar hij doet het er top op.
Nu ga ik wel vitalbix testen om bepaalde redenen.
Roosyes schreef:No_No schreef:Ik was niet tevreden over metazoa.
In het begin leek het aardig goed maar na een paar maanden niet meer.
Vitalbix heb ik geen ervaring mee.
Ik voer nu höveler revormin plus. Hoog vitamine E gehalte. Je hoeft er weinig van te voeren. Prima vitaminekorreltje! Mijn pony eet het goed. En niet geheel onprettig, gunstige prijs!
Ben erg blij met jou post, inderdaad betaalbaar. De marstall force beviel hier niet zo (mest eten). Wat is voor jou de reden geweest om over te stappen?
moonfish13 schreef:MarChak schreef:Ik voer nu al geruime tijd Vitalbix en ben er zeer tevreden over.
Waar zie jij hoog vitamine E in vitalbix?
Er zit per kilo 2500 ie in, dat is zover ik berekend heb 180 mg per 100 gram.
Ik moet 125 gram geven, nou dan mag ik alsnog wel vitamine E bijgeven.
Een gelcapsule, de dl versie is 0,9 mg vitamine E per iu, ofwel 360 mg.
Dan vind ik dat echt niet genoeg, de behoefte ligt volgens mij veel hoger dan dat.
Overigens geef ik metazoa, te weinig maar hij doet het er top op.
Nu ga ik wel vitalbix testen om bepaalde redenen.
punk143 schreef:Ze hebben nog steeds voldoende energie en zijn niet anders dan anders al hoewel ik mijn haflinger gister schurend aantrof en ze dit normaal niet doet. Even in de gaten houden dus.
Kimley schreef:Ik voer nu metazoa aan mijn tinker merrie, maar dit is bijna op. Is het verstandig over te stappen op vitalbix?
moonfish13 schreef:Kimley schreef:Ik voer nu metazoa aan mijn tinker merrie, maar dit is bijna op. Is het verstandig over te stappen op vitalbix?
Doet je paard het er goed op?
Zo ja zou ik niks veranderen hoor.
Mijn pony staat nu op een mix van metazoa en vitalbix.
Ca 75 gram vitalbix en 40 gram metazoa, dat gaat tot op heden heel goed.
Het is tot nu toe precies wat ik zoek qua effect, na lang zoeken.
Ofwel heel blij en gisteren een 14 kilo zak vitalbix gekocht.

)