Welk voer voor meer engergie voor haflinger.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:23

SARINO schreef:
Ik had mijn haf eerst Pavo Natures Best muesli gegeven,beviel me niet super.Jeukerig,niet actiever.
Nu voer ik Hartog Energy Classic,deze bevalt goed,is actiever,maar blijft wel leuk.Er zit een beetje haver in.
Ik hoor wel goede berichten over vitalbix muesli.Daar zit ik momenteel over te twijfelen.Dat is zonder haver dacht ik.
Ik voer goede kwaliteit voordroog.74%droge stof,laag suiker.
Ik lees graag met je mee TS.

Hartog energy classic is erg fijn! Mijn pony, ook gevoelig voor suikers/zetmeel kon daar erg goed tegen en werd er absoluut energieker van. Maar die kreeg wel meer dan een boterkuipje (vind ik erg weinig voor een Haf). Ik voerde de hoeveelheid gewoon zoals het geadviseerd was op de site.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:08

Wellicht Marstall Vito?

Anders olie bijvoeren of een luzernebrok.

Herfterhoeve

Re: Welk voer voor meer engergie voor haflinger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:04

Jaren met eenzelfde probleem getobt. Verschillende dingen geprobeerd en naast dat een veulen veel verschil maakte geven we nu Marstall Force, magnesium en nav hoeveelheid werk Hipro Flexibel Move als krachtvoer.

De Marstall force kende je al zag ik. Magnesium tekort kan ook bijdragen aan deze specifieke klachten en maakt ze fijner plus soepeler in de spieren.
De Hipro Flexibel move is een brokje (zonder melasse!) op basis van olie, hierdoor hoog vit E gehalte, heeft een hoog eiwit gehalte en een zeer laag percentage suiker/zetmeel van ongv 7%. Het is alleen lastig te krijgen.
Onze haflinger heeft energie te over, is energiek en heeft zin om te werken en is fijn op gewicht nu.
Misschien heb je er wat aan.
Succes!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 22:19

Voor nu ga ik de subli dieetmix opvoeren naar 1kg per dag, (ik schrok eigenlijk wel hoe weinig 1 boterkuipje dieetmix was 200gr) als ze dan nog niet voldoende actief is dan ga ik haar omega 3-6-9 mix van subli bijvoeren, want hier zit extra vit E en selenium in.
Scheren wacht ik nog even mee, omdat de temperaturen van de week toch weer gaan zakken.

Magnesium heb ik 2 jaar gevoerd in de periode dat ze af moest vallen, maar toen ik stopte heb ik geen verschil gemerkt.

Woody2015

Re: Welk voer voor meer engergie voor haflinger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:39

En anders luzernebrok vam bv arons, halen ze ook veel energie uit