Welk voer om dikker te maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:25

Ons paard was ook heel mager, we hebben eerst goed ontwormd en nu krijgt ze lucerne, muesli, bieten en ook vitaminen van de dierenarts. Ze is al goed aangekomen
Ik zou sowieso de dierenarts eens laten komen kijken, misschien heeft je paard wel tekorten van t een of ander. En duurt natuurlijkwel even voor ze aankomen, je laat ze ook best geleidelijk wennen aan nieuw voer.

Janine1990

Re: Welk voer om dikker te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:59

Wij hebben vorig jaar een merrie eindelijk (na slobber, geweekte bietenpulp, mais, merriebrok en weet ik het allemaal wel niet, bloedonderzoek etc. kwam niets uit) dikker gekregen door veulenbrok te voeren. Dit is heel erg licht verteerbaar, als de darmen beschadigd zijn, kunnen ze moeite hebben met het opnemen van voeding.

Angela

Re: Welk voer om dikker te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:45

Omdat de vraag nog erg algemeen (zonder bijkomstige problemen) is verwijs ik je naar het centrale topic over dit onderwerp: [VS] [CENTRAAL] paarden die te dun zijn. Je kunt je vraag daar nogmaals stellen, maar waarschijnlijk vind je al veel tips in het topic zelf.

Hier volgt een slotje.