Het maakt qua voeren niet uit, ze krijgt een schep muesli waar ook de brandnetel en vitamine brokjes doorheen gaan, daar gaat dit ook doorheen. Ik zie alleen niet wat het verschil is, alleen prijsverschil. Ik ben bijna geneigd de goedkoopste te nemen, want de beschrijving van de samenstelling is overal hetzelfde.
Koper
Geplaatst: 09-02-17 00:29
Ik geef bij wat ik te pakken kan krijgen en wat het seizoen te bieden heeft. Het groeit niet voor niets allemaal in een bepaald jaargetijde.
Wat ik voor die van mij pluk en verzamel, als ze het niet zelf doen:
brandnetels, riet, distels, wilgen- en berkentakken, meidoorntakjes, paardenbloemen, kleefkruid, wilde peen, fluitekruid, bosbesblaadjes, bramenbladeren. En vast nog wel meer. Het verschilt een beetje per weertype wat ze willen hebben, en ik merk dat het ook per jaar verschilt. Afgelopen zomer wilden ze veel bramenbladen en brandnetel, terwijl ze dat vorig jaar lieten staan en toen juist veel paardenbloemen wilden. Nou ja prima, dat kan allemaal. Van de paardenbloemen gebruik ik de hele plant, maar in de wortel zit natuurlijk het meeste bruikbare materiaal.
Ik voer wat ik kan vinden. Enige wat ik koop, in het najaar, is rozebottels. Die pluk ik natuurlijk ook maar de behoefte, vooral bij mijn ruin, is groter dan het aanbod.