Gucosamine+MSM of gelatinaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora98

Re: Gucosamine+MSM of gelatinaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:05

Ik ben ook erg tevreden over bovengenoemde Glucosamine Forte! :j :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:10

Heeft iemand toevallig ervaring met glucosamine forte én de pharmahorse glucosamine + msm? Ik geef nu pharmahorse, maar ik vroeg me af wat beter is :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:14

Ik voer al een aantal jaar de Glucosamine + MSM van Pharmahorse aan mijn HKO paard. Met af en toe een uitstapje naar iets anders. Ik heb de meeste resultaten met Pharmahorse.

Ook mijn jumpingpaard van 20 (die overigens geen vastgestelde artrose heeft) maar ooit al heel veel gesprongen heeft en nog steeds 1,05m loopt op concours ondersteun ik er ook mee.
Bij hem heb ik ook de pure Glucosamine (in combinatie met Biotine met MSM in) geprobeerd en de Arti-Base van Cavalor (wat ik niet te betalen vind) en hij doet het ook het beste op de Glucosamine/MSM.
De vorige eigenaars gaven hem duivelsklauw bij en toen reed ik hem ook al en vond ik hem ook niet zo fijn als dat hij nu is.

Ooit ook de Flexi4 geprobeerd. Wat een rotgoedje om te geven en daar merkte ik geen verschil op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:17

De mijne lijkt het goed te doen op de pharmahorse heb nu net de tweede pot besteld

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:29

Anoniem schreef:
De mijne lijkt het goed te doen op de pharmahorse heb nu net de tweede pot besteld

Yontheke schreef:
Ik voer al een aantal jaar de Glucosamine + MSM van Pharmahorse aan mijn HKO paard. Met af en toe een uitstapje naar iets anders. Ik heb de meeste resultaten met Pharmahorse.

Ook mijn jumpingpaard van 20 (die overigens geen vastgestelde artrose heeft) maar ooit al heel veel gesprongen heeft en nog steeds 1,05m loopt op concours ondersteun ik er ook mee.
Bij hem heb ik ook de pure Glucosamine (in combinatie met Biotine met MSM in) geprobeerd en de Arti-Base van Cavalor (wat ik niet te betalen vind) en hij doet het ook het beste op de Glucosamine/MSM.
De vorige eigenaars gaven hem duivelsklauw bij en toen reed ik hem ook al en vond ik hem ook niet zo fijn als dat hij nu is.

Ooit ook de Flexi4 geprobeerd. Wat een rotgoedje om te geven en daar merkte ik geen verschil op.

Bedankt voor de ervaringen, dan blijf ik gewoon bij pharmahorse. Dat bevalt inderdaad goed :)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:39

Ik voer nu gelatinaat aan een artrose paard. Opzich doet ie het wel goed maar is toch af en toe nog best wel stijf als we beginnen. Nu zat ik te denken om misschien ook de glucosamine met msm te proberen van bijvoorbeeld pharmahorse. Ook omdat het qua prijs wat beter is maar ook om te kijken of deze een betere werking heeft. Nu zat ik alleen in eens te denken als ik daar op overstap kan dat gewoon in 1 keer of moet de gelatinaat eerst afgebouwd worden of kan ik de volgende dag ipv de gelatinaat de glucosamine geven?

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:43

vroeger gaven we een van mijn verzorgpaarden NAF Superflex, die deed het daar heel goed op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 07:15

Zijn er meer paarden die wat meer gaan kijken en loeren op glucosamine/msm?

De mijne is wat heter, wel goed handelbaar maar merk het wel duidelijk..
Ook wat feller (maar dat kan ook omdat ie zich beter wordt, hij gedraagt zich weer reuze mannelijk)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:10

Mijne wordt alleen maar heter en meer gespannen als hij zich goed voelt. Mijn 20 jarig jumpingpaard is op deze moment ook zo gek als een deur. Bokken met galopwissels, bokken met aanspringen in galop, schrikken van geluid terwijl hij normaal 1 van de meest bomproof paarden is die je maar kan indenken.
Hij voelt zich dus duidelijk lichamelijk weer zo goed dat hij dit kan en wil doen denk ik dan maar.

De zomer is voor mijn paarden niet hun seizoen qua lichaam. Er wordt altijd gezegd dat veel vrije beweging beter is voor veel paarden. Voor mijn beide paarden gaat dit niet op. Die lopen altijd veel beter in de winter wanneer ze meer stilstaan in stal of op de kleinere paddocks. Veel minder last van hun lijf dan.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:38

Anoniem schreef:
Zijn er meer paarden die wat meer gaan kijken en loeren op glucosamine/msm?

De mijne is wat heter, wel goed handelbaar maar merk het wel duidelijk..
Ook wat feller (maar dat kan ook omdat ie zich beter wordt, hij gedraagt zich weer reuze mannelijk)

Hier hetzelfde :j Of dat door de glucosamine/msm komt weet ik niet, maar het is wel opvallend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:53

Ik denk het wel.
Of hij voelt zich weer lekker.
Ging van de week aan de ren, heeft ie in 7 jaar nog nooit gedaan...