Mariadistel, in welke vorm?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TanteFlavie

Re: Mariadistel, in welke vorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:53

Ik gaf dagelijks 50 tot 60 gram, gemalen met een oude elektrische koffiemolen. Dat was voor een fjord van 450 kg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 17:19

Ik ben zelf niet degene die voert, dus ik moet een makkelijk standaard maatschepje leveren. Zag dat de roze schepjes van vanish oxi action 50 ml zijn, dus met een schep mariadistelzaad per maaltijd (smorgens/savonds = bij elkaar dus ca 66 gram) zit ze wel goed. Denk ik. Hoop ik.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:37

Is er ergens onderzoek naar het op lange termijn geven van dit ? Raakt het lichaam er niet aan gewend zoals vlozaad of blijft het zijn volle werking houden ?

Ik heb destijds een maand lang mariadistel druppels + leverkruiden gegeven maar geen onderzoek gedaan naar het lange termijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 20:43

Geen idee, maar ik was vooralsnog niet van plan om dit blijvend toe te voegen.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:51

Ik gaf het steeds als "kuur" en ik gaf het telkens drie weken en dan een twee maanden niet. Soms was dit wel een maand meer. Ben het beginnen geven naar aanleiding van zeer slechte leverwaarden toen ik destijds Winnie kocht. Winnie kwam van een volle weide JKK, en dat heb ik pas geweten nadat ik hem gekocht had. Eerst heb ik middelen van de dierenarts gegeven, maar... die nam hij niet zo goed op.
Op aanraden van een vriendin-herboriste ben ik mariadistel gecombineerd met paardenbloem gaan geven en tijdens de winter kreeg hij chicoreiwortels (heb een buurman die witlof teelt).
De leverwaarden zijn toen helemaal goedgekomen.
Later kreeg hij wel insulineresistentie en nog later bleek dat Cushing te zijn. Maar hij is enorm opgeknapt door de "behandeling". Mijn dierenarts heeft me vaak gevraagd wat ik gaf, hij had toen geen ervaring met natuurlijke middelen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:07

Ik zou het ook als kuur geven idd.. dan weet je zeker dat er geen gewenning optreedt..

Ik heb in september JKK in mijn hooi gehad.. dus zocht ook naar iets om de lever te helpen.. kwam toen uit bij mariadistel, maar op advies van mijn osteopaat moest ik daar ook paardenbloemwortel bij geven.. uiteindelijk heb ik besloten om gewoon druppels van liver composium (van phytonics) te geven omdat daar alles compleet in zat en het prijstechnisch aantrekkelijker was

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:40

Ik had geluk. Hier groeien héél veel paardenbloemen, dus hij kreeg dagelijks een volle emmer. (zelfs een ex-buurvrouw heeft toen meegeholpen en haar gazon paardenbloemvrij gemaakt) Toen mijn buurman me aanbod om chicoreiwortels te geven heb ik die meteen aangepakt. Die hebben immers een soortgelijke werking als paardenbloemwortels.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:01

Ja mijn osteopaat zei wel dat ik echt de wortels moest hebben en niet de bloemen of bladeren zelf.. maar als je hele planten voert is het natuurlijk anders dan als je het kruid moet bestellen.. Als je bloemen bestelt zitten er echt geen wortels bij en bij hele planten natuurlijk wel

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:17

Zelf ook wel van plan als ik het geef het als kuur te geven en niet continu maar vroeg mij gewoon af hoe het zat met onderzoeken eventueel.

Eerst gaat er over 2weken bij allemaal equest promox in en dan een week erna allemaal een kuur sedochol. Daarna eventueel terug met mariadistel ondersteunen in kuurtjes af en toe.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:00

Nou, moet zeggen dat het vooralsnog niet tegenvalt hoe ze het eet. Nog niet de volle schep, maar ze eet de poeder braaf mee met de brok.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:46

funnyhorses schreef:
annebe schreef:
Wij hebben vorig jaar een paard met jkk vergiftiging weer goed gekregen met mariadistel.
Het bloedbeeld wees heel hoog uit, paard was eng ataxtisch, dof en de typische gele ogen.
Ook de mariadistel van pit en pit gebruikt, grote emmer toen zelf gemalen tot poeder.

Ohh super zeg!
Mijn paard kampt ook met leverproblemen alleen door wat precies is de grote vraag.
Ik geef nu ook mariadistel bij en volgende week nog ontwormen tegen leverbot. (Duurt een eeuwigheid tot t spul verzonden is pfff)

Is je paard nu helemaal klachtenvrij?

Ja, paard is compleet klachten vrij, deze zomer stond hij er eindelijk beter voor dan ooit (met zijn 5 jaar) :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:14

Dat is mooi om te lezen!
Hier lijkt het ook goed aan te slaan.