Magnesium bijvoeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:18

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:43

ikke20 schreef:
ik geef die van de pharmahorse ( https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html )
hoef je ook niet veel van te geven is vrij gunstig in prijs en paard heeft er heel veel baat bij.

hier ook! Goed en puur spul. Vergelijkbaar met andere merken goedkoper en altijd snelle levering!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:45

kissmeB schreef:
ikke20 schreef:
ik geef die van de pharmahorse ( https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html )
hoef je ook niet veel van te geven is vrij gunstig in prijs en paard heeft er heel veel baat bij.

hier ook! Goed en puur spul. Vergelijkbaar met andere merken goedkoper en altijd snelle levering!

Hier ook

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:16

MrCheval

Re: Magnesium bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:30

Ik kwam gister in een winkel hier in de buurt en kwam wat supplementen tegen. Geen van de supplementen gevatte calcium of magnesium. Ik vraag me af hoe dat komt,.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:28

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:40

Ik heb via de DA een pot gekocht, omdat deze hoger was in concentratie.

Helaas geen verschil bij mijn paarden geweten.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:45

Ik geef altijd magnesium van Puur van de paardendrogist en dat bevalt goed.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:21

BlingBianchi schreef:
Hoi allemaal!

Er is mij aangeraden om magnesium aan mijn paard te gaan voeren, maar ik zag dat er behoorlijk wat verschil in zit.
Ik zat zelf te denken aan Biomag Forte, maar mijn stalgenoot geeft die van de Welkoop.
Er zit aardig wat prijsverschil in.. welke voeren jullie en wat raden jullie aan?

Ben nieuwsgierig wie u heeft aangeraden magnesium bij te voeren en waarom?

BlingBianchi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 20:44

juliomariner schreef:
BlingBianchi schreef:
Hoi allemaal!

Er is mij aangeraden om magnesium aan mijn paard te gaan voeren, maar ik zag dat er behoorlijk wat verschil in zit.
Ik zat zelf te denken aan Biomag Forte, maar mijn stalgenoot geeft die van de Welkoop.
Er zit aardig wat prijsverschil in.. welke voeren jullie en wat raden jullie aan?

Ben nieuwsgierig wie u heeft aangeraden magnesium bij te voeren en waarom?

Mijn instructrise, omdat mijn paard erg last heeft van spanning in het lijf.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:48

Is het niet verstandiger om eerst eens met je dierenarts te overleggen?
Een magnesiumtekort komt bijna nooit voor. Je gaat dus waarschijnlijk geld uitgeven voor niets.
Ben daarnaast tegenstander om allerlei supplementen te voeren die waarschijnlijk niets doen. Je belast het lichaam van het paard en vooral de nieren want al het overtollige mineralen etc. moeten allemaal worden uitgeplast.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:46

juliomariner schreef:
Een magnesiumtekort komt bijna nooit voor. Je gaat dus waarschijnlijk geld uitgeven voor niets.
Ben daarnaast tegenstander om allerlei supplementen te voeren die waarschijnlijk niets doen. Je belast het lichaam van het paard en vooral de nieren want al het overtollige mineralen etc. moeten allemaal worden uitgeplast.

Sorry... maar dat is achterhaald.
Magnesium te korten komen zeker met regelmaat voor.
Magnesium zit misschien voldoende in het rantsoen máár de opname hoeft niet afdoende te zijn.

Maar over klakkeloos zonder bloedje maar voeren.. is zeer onverstandig

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:58

@Maralyn dus voor het grootste gedeelte bent u het met mij eens. Niet klakkeloos voeren alleen als het nodig is.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:37

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:51

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:52

juliomariner schreef:

grappig mijn DA gaf juist iets heel anders aan: Dat steeds meer paarden kampten met magnesiumtekort.
Had iets te maken met speciale paardenweides welke minder magnesium bevatten en de toevoegingen in het voer en met de steeds hoger in het bloed fokken van paarden. (pittiger-nerveuzer)
Ik kan me het hele verhaal niet meer voor de geest halen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:55

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:08

Ik zweer bij de producten van Pharma horse ; https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html

Citaat:
"Aandachtspunt:
Appelaroma, druivensuikers enz. zijn duidelijk goedkopere grondstoffen die gemengd worden dus verkijk u niet op andere aangeboden magnesiums. Onze magnesium bevat uitsluitend pure Magnesium Citraat. Puurdere of zuivere magnesium bestaat niet."

Bron : https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:12

www.pharmahorse.nl zeer positief over. Kosteloze bezorging en geen ongewenste troep zit er in.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:14

Magnesiumcitraat van de Tuinen.
Kan zo door de brok en verstuift ook niet. Lekker makkelijk en er zijn regelmatig kortingsacties.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:15

Annekeee schreef:
Ik zweer bij de producten van Pharma horse ; https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html

Citaat:
"Aandachtspunt:
Appelaroma, druivensuikers enz. zijn duidelijk goedkopere grondstoffen die gemengd worden dus verkijk u niet op andere aangeboden magnesiums. Onze magnesium bevat uitsluitend pure Magnesium Citraat. Puurdere of zuivere magnesium bestaat niet."

Bron : https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html

Beetje marketingpraat. Zuivere Magnesium is het element Magnesium (een metaal)
De Magnesium die gevoerd wordt is een verbinding en is dus geen pure magnesium (ook veel te reactief om te voeren) Magnesium is het 6e meest voorkomende element op aarde. Ik kan me dus niet voorstellen dat dit een hele dure grondstof is.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:45

juliomariner schreef:
Beetje marketingpraat. Zuivere Magnesium is het element Magnesium (een metaal)
De Magnesium die gevoerd wordt is een verbinding en is dus geen pure magnesium (ook veel te reactief om te voeren) Magnesium is het 6e meest voorkomende element op aarde. Ik kan me dus niet voorstellen dat dit een hele dure grondstof is.

Jij spreekt over magnesium, zij spreken over Magnesium Citraat.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:51

Magnesiumcitraat is duurder dan oxide door het productieproces. Hetzelfde geldt voor celaat. Zoek maar eens op het www naar de diverse productieprocessen.

En volgens de diverse onderzoeken (te vinden via Google) hebben steeds meer gezonde paarden een magnesiumtekort. 3 jaar geleden spraken ze over 25% tegenwoordig schijnt dat zelfs 40% te zijn. (Is alleen niet bevestigd)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:00

AlexVB schreef:
Magnesiumcitraat En volgens de diverse onderzoeken (te vinden via Google) hebben steeds meer gezonde paarden een magnesiumtekort. 3 jaar geleden spraken ze over 25% tegenwoordig schijnt dat zelfs 40% te zijn. (Is alleen niet bevestigd)

Heb even geen tijd te Googlen, komen die onderzoeken van wetenschappelijke instituten of van de fabrikanten van de supplementen?