Paard teveel afvalstoffen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:37

Stoppen met al die voertjes.
Als je wat wil geven een handje muesli voor het idee.
En hooi.
Verder kan je een drainage kuur geven van phytonic of groene os.

Saaams

Re: Paard teveel afvalstoffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 17:57

Ik ben sinds het openen van het topic al gestopt met de bijvoeding.

Ze krijgt nu enkel nog kuil, handje brok van stal en muesli na het rijden van mij.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:00

Saaams schreef:
Sportbrok schappen kan niet. Als ze niks krijgt gaat ze enorm in nijd met haar buurvrouw. Die kunnen elkaar niet hebben tijdens voeren. Trappen tegen de stalwand ect. Als ze maar en klein handje krijgt is er niks aan de hand.

Huisvesting is van 10 tot 6 buiten en verder paddock of stal. Hier gaan we niks aan veranderen. We hebben het enorm naar ons zin op stal en pony is na 6uur ook echt wel klaar met de wei en staat voor het hek te koekeloeren.

Stoppen met de muesli kan wel. Goede vitaminebrok, tips? Marstall Force stond al goed aangescheven.

Bloedprikken is inderdaad een goede optie

Je pony is om 6 uur echt niet klaar met de wei. Ze weet gewoon dat ze dan naar binnen mag en daar haar brokjes krijgt. Zo was het ook bij mijn nieuwe paarden. Ze zijn dat ritme gewend. Heb het gewoon genegeerd en nu is het over.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:02

BigBen schreef:
Geef je osteopaat een schop onder zijn broek, en haal er een goede dierenarts bij.

Beste advies dat ik in het hele topic gelezen heb. Bij kreupelheden bel je een dierenarts die er lang voor gestudeerd heeft om vast te stellen wat het probleem is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 18:07

Er ligt na 6 uur nog geen brok in de stal. Dus daar gaat ze echt niet voor naar binnen.

Ik heb een hele goede osteopaat, ik ken mijn pony goed. Ik kan niet in haar kijken maar weet wel wat de juiste keuze is voor haar.
Ze was niet kreupel maar liep niet in tact. Op een schaal van 1-10 op kreupelheid was het nog geen 1. Na de behandeling en tot op heden loopt ze gewoon oke en lossen we dit rijtechnisch en dmv stretchoefeningen zelf op. Deze pony is geheel veranderd in training en het lichaam is nu mee aan het veranderen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:23

Saaams schreef:
Ik heb een hele goede osteopaat

Er bestaan geen goede osteopaten.
Dat wil zeggen, het kunnen best wel goede mensen zijn, maar osteopathie is kwakzalverij.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:34

mijn haflinger werd altijd erg stram na het rijden en de volgende dag had hij echt rust nodig om te herstellen.
heb hem voor na het rijden aan de vit B + seleen van sectolyn gezet en daar reageerd mijn paard goed op en sinds hij dat krijgt na het rijden is hij niet meer stram en heeft minder snel last van z'n spieren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:37

BigBen schreef:
Saaams schreef:
Ik heb een hele goede osteopaat

Er bestaan geen goede osteopaten.
Dat wil zeggen, het kunnen best wel goede mensen zijn, maar osteopathie is kwakzalverij.

Ik weet niet of jij weet wat osteopatie verder is maar mijn osteopaat manipuleert het lichaam en maakt het los. Niets met kwakzalverij te maken verder, lijkt meer op fysio dan op zweverig gedoe.

Een paard wat afvalstoffen vast zou houden zou ik liever geen kuil geven maar eerder goed hooi, ken meerdere paarden die het niet te best doen op kuil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:06

Ach bigben moppert hier op bokt al jaren op alles dat afwijkt van de reguliere geneeskunde.
Lekker overheen lezen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:03

Maar ik vind het ook 'knap' dat een osteo met het blote oog kan vaststellen dat het dier afvalstoffen vasthoud. Ken ook zo'n verhaal van oud stalgenoot en uiteraard kon zij dan bij die osteo allerhande poeders kopen om die afvalstoffen kwijt te raken. Kassa.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:10

Tuurlijk zitten er prutsers tussen maar om de algehele tak osteopathie af te doen als kwakzalverij..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:32

Heb bigben voor de zoveelste x maar weer eens getemd..Wordt er doodziek van, van die man met zijn betweterigheid.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 02:28

Saaams schreef:
Er ligt na 6 uur nog geen brok in de stal. Dus daar gaat ze echt niet voor naar binnen.

Ik heb een hele goede osteopaat, ik ken mijn pony goed. Ik kan niet in haar kijken maar weet wel wat de juiste keuze is voor haar.
Ze was niet kreupel maar liep niet in tact. Op een schaal van 1-10 op kreupelheid was het nog geen 1. Na de behandeling en tot op heden loopt ze gewoon oke en lossen we dit rijtechnisch en dmv stretchoefeningen zelf op. Deze pony is geheel veranderd in training en het lichaam is nu mee aan het veranderen.

Niet in tact lopen=kreupel.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 02:33

Elco schreef:
Heb bigben voor de zoveelste x maar weer eens getemd..Wordt er doodziek van, van die man met zijn betweterigheid.

Omdat jij je ergert ga je iemand temmen die een andere visie heeft dan jij? En je maakt het ook nog persoonlijk, heel apart.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 03:02

maikeltje schreef:
Elco schreef:

Omdat jij je ergert ga je iemand temmen die een andere visie heeft dan jij? En je maakt het ook nog persoonlijk, heel apart.

Omdat hij mensen belachelijk maakt in ieder topic wat over alternatieve genezing gaat..Blijkbaar ben jij nog niet zover.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 03:56

Azmay schreef:
Ik weet niet of jij weet wat osteopatie verder is maar mijn osteopaat manipuleert het lichaam en maakt het los. Niets met kwakzalverij te maken verder, lijkt meer op fysio dan op zweverig gedoe.

Fysiotherapeuten niet beledigen.
En sla voor de gein eens de geschiedenis van de osteopathie erop na, zou wel eens interessant kunnen zijn.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:37

Joh, ook de reguliere geneeskunde weet niet alles. Dat is logisch, want de dierenartsen leren in 6 jaar ALLES. Dat kan niet altijd even uitgebreid. Ik ben wel eens dat overleg met een dierenarts en diverse disciplines heel waardevol kan zijn. Ik werk juist graag samen, als ieder zijn kennis in brengt kun je super gave resultaten behalen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:39

De regulier/alternatief discussie is off topic hier.
Het gaat hier specifiek om een osteopaat die een teveel aan afvalstoffen "diagnosticeert" en de volgens hem daarmee samenhangende verklevingen in bindweefsel. Compleet met behandelplan om deze bijelkaar gefantaseerde pathologe toestand te behandelen.
Dat maakt deze figuur in mijn ogen een kwakzalver.