Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Aria_zz schreef:Hier zit ook teveel ijzer in de grondwe kunnen het grondwater dan ook niet gebruiken voor de paarden.
Aangezien het sport is, worden ze daar dan niet heet van? Voor mijn fjord ben ik niet bang, die is gewoon blij met eten, maar de andere willen we niet heftig hebben.
Ik geloof dat de andere eigenares voer gevonden had met minder dan 4%suiker. Bio Ron müslie. Maar dat ken ik van huid nog haar.
. Maar er worden wel vitamines en mineralen toegevoegd, dus is niet 100% wat je stalgenote zoekt, maar wou toch es mijn goede ervaringen ermee delen.

Aria_zz schreef:Dgl, dat is dan wel veel om te combineren, nee?
Ik heb niet altijd veel tijd om samen te stellen (weide moet gemest, paard gereden, hooi gevoerd).
Plus, als ik door omstandigheden niet kan is het ook heel makkelijk voor een stalgenootje even zo'n pakje te grijpen
troi schreef:TS geeft aan niet perse flink wat energie te willen voeren, dus moet dat dan niet doen. Optie 2 is mineraalvoeren, zoals (pavo) vitalbix, al zit daar juist weer wel enkelvoudige suiker in. Vandaar ook dat het vaak goed gegeten wordt trouwens. Dan is bijv marstall force een stuk gezonder, maar dat wordt wel moeilijker gegeten.
) enorm tevreden over de Sport Mix Zero. Ik geef het aan mijn "sportpaard", de logé die nu bij mij staat, mijn tinker en mijn 2 mini's. Die 3 laatste doen niks qua werk, dus meer dan een handje of klein schepje is dat niet. De andere 2 krijgen normaal 2x/dag een schep, ik dacht dat dat samen 1,5-2kg/dag is. Ik doe er wel soms lijnzaadolie bij. Ze glanzen alle 5, zitten super in hun vel.
) en daarvoor is trage energie absoluut belangrijk. Er moeten ook wel wat vetjes weggewerkt worden.