Zwerte schreef:Woogy schreef:Paarden kunnen longproblemen hebben die zich uiten in een verhoogde hartslag. Kennis rijdt hoog endurance en had een merrie die telkens een te hoge hartslag had. Dier op gestoomd hooi gezet en haar hartslag was nooit meer te hoog. Je hoeft dus niet altijd grote symptomen als hoesten en snot te hebben, om wel degelijk ergens last van te hebben.
Dus jij wil nu suggereren dat mijn paard wel degelijk last van zn longen heeft? Nou, ik kan je garanderen dat dit niet zo is. Sowieso zijn het bij hem puur zn darmen, verder is hij keer op keer in perfecte gezondheid. En in de afgelopen jaren is hij vanwege die darmen heel wat keren onderzocht door verschillende dierenartsen. Hart, longen, werkelijk alles keurig. Verhoogde hartslag is wel degelijk een belangrijk symptoom en de mijne heeft dus nooit zulke symptomen gehad.
Waar lees jij dat ik zeg dat jouw paard hoe dan ook long problemen heeft dan? Ik zeg dat er ook vaak zat dieren ziek zijn, terwijl de symtomen zich op andere plaatsen uiten.
Zelf heb ik bij twee paarden gehad dat ze er op het bloed perfect uitzagen. De een glom als een spiegel, mooie zachte vacht en diepe kleur. Had af en aan snoet, hoesten, diarree, verhoging, verlaging en tal van andere rare dingetjes. Bleek last van al zijn organen te hebben.
De ander zat letterlijk op alle waardes exact op het middenpunt 'ideaalbeeld' kregen we mee. Die was mat, vacht was motterig en kleurloos, haar manen vielen uit, had dikke benen, was sloom...
Waardes zeggen mij op het bloed maar heel erg weinig.
Ik ben niet voor het één of het ander. De samenwerking van beide zou voor mij ideaal zijn. Een holistische praktijk met röntgen apparatuur, een regulier met homeopatische kennis.