hoeveel supplementen krijgt jullie paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveel supplementen krijgt jou paard?

1
64 (41%)
2
54 (35%)
3
27 (17%)
4
8 (5%)
5
1 (0%)
6
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 154

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:17

Getup schreef:
Ik gaf 7 jaar lang niets , maar sinds een tijdje geef ik Equistro excell E.

[ Afbeelding ]

Is fijn spul. Wij hebben het een paar jaar geleden aan ons uit de kluiten gegroeide guppie gegeven omdat z'n lijf hem wat in de weg zat. :j

Daihyo

Re: hoeveel supplementen krijgt jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:22

De mijne krijgt magnesium, lijnzaadvlokken, hoestmix (kruiden) en kamille bij. Oh en allergiepilletjes, maar dat is niet echt een supplement :D
Eens in de zoveel weken krijgt hij een keer een zandkuurtje.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:40

Mijn paard krijgt altijd Biotine van NAF en zeewier van ej. Nu heb ik vandaag Biotine mix gekocht van Subli en daarvan ook de magnesium mix. Deze Biotine was alleen een stuk goedkoper. Is er iemand die weet wat nou echt het verschil is. Er staat op dat er 6mg/kg vitamine H(Biotine in zit). Is dit niet heel erg weinig? Ik kom er nu echt even niet meer uit %)

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:43

Geen. Carlos heb ik spul gevoerd voor zijn maagkrampen maar het hielp totaal niet. Nu zonder doen ze het alle 3 prima. Carlos heeft ook geen last meer van maagkrampen dat is uit zich zelf wel over gegaan lang na dat ik met dat spul ben gestopt. Ik laat me niet zo maar weer dingen aansmeren :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:46

Hier beide paarden elke dag magnesium.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:51

Aan alle mensen die hun paard magnesium bijvoeren: waarom doen jullie dat? Puur uit interesse aangezien zo'n 80% van jullie het doet. :)

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:54

Captain schreef:
Aan alle mensen die hun paard magnesium bijvoeren: waarom doen jullie dat? Puur uit interesse aangezien zo'n 80% van jullie het doet. :)

Biotine omdat de hoefsmid dat heeft geadviseerd, zeewier gekocht ooit tijdens een actie, na een tijdje voeren is ze zo gaan glimmen dat ik het ben blijven gebruieken. Magnesium op aanraden van fysio/osteopaat :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:57

Mijn ouwe pony (28) krijgt een combi preparaat glucosamine met msm. Hij heeft her en der wat artrose en we hebben proefondervindelijk vastgesteld dat hij het met beter doet dan zonder.

Mijn jonge pony (6) krijgt Kompleet Plus van NAF omdat hij nauwelijks krachtvoer krijgt en ik wel wil dat hij voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt.
Ik heb dus 1 gestemd, ze krijgen weliswaar beiden een ander supplement, maar wel maar 1 per paard.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:06

Eigenlijk best wat supplementen maar niet alles tegelijkertijd. Zeewier bijvoorbeeld in de koudere maanden voor de weerstand en psylliumvezel als kuurtje. Heb ook een tijdje een mix van brandnetel, goudbloem en kleefkruid gevoerd ivm huidproblemen. Nu krijgt ze msm poeder ter ondersteuning van de pees.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:07

Hier vitamine E, dit heeft hij gauw tekort en word dan sjaggo.
Een hoestmix wat perfect helpt voor zijn hooikoorts.
Verder 5 gram kamille en magnesium voor rust en concentratie.
Verder krijgt hij vitamine en mineralenkorrel, maar dat is minder als hij eigenlijk zou mogen krijgen.

Sinds kort krijgt hij Biotine, maar dat is tijdelijk omdat hij white line disease heeft, dit is ook op advies van een hoefsmid.
Als hij daar van af is zal ik de biotine afbouwen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:32

Captain schreef:

Magnesium op aanraden van osteopaat en dierenarts. Een merrie hoefbevangen geweest in het verleden en ivm rust (.heet karakter) en een merrie die vaak ivm gewicht er tegen aan zit (ondanks Graaskorf en geen extra's en genoeg beweging) en die spierbevangen geweest is door sloot en de spieren dus nooit meer helemaal de oude worden.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:24

Ik voer mijn paard magnesium bij, ik merk dat hij hierdoor soepeler loopt en dat hij minder vetophopingen krijgt. Ook krijgt hij als het nodig is en last heeft olie of kruiden voor zn luchtwegen ( hij heeft een stofallergie). Eens in de zoveel tijd krijgt hij ook iets van een detox of psyllium kuur.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:34

Pavo E-lyte, om mineralen en zoutengehalte op peil te houden. Ze staat verder 24/7 op de wei, tenzij het weer erg slecht is en zweet veel tijdens training. Meer energie, minder stijfheid en eventuele spierpijn sinds ze dit krijgt :j

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:35

Lifeforce elite en joint support liquid

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:39

Vit E met selenium. Op advies van de dierenarts, vanwege een tekort in het bloed. Ik laat haar binnenkort opnieuw prikken om te kijken of de waarden verbeterd zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:41

Glucosamine van HorseFlex. Voor haar benen die wat aandacht behoeven.
Ze loopt als een trein!

Had ze het niet nodig, zou ik ook niks geven. :+

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:42

Hoofmaker vanwege slechte hoeven. Binnenkort een reiniging kuurtje.

In de winter vaak magnesium

Ik heb ze 24/7 op het land staan

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:43

Die van mij krijgt lifeforce door zijn bietenpulp met lijnzaadvlokken en een vitaminekorrel. 1 keer per maand ook een psylliumkuur.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:48

Waarom kun je niet op 0 stemmen

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:56

Hier ook magnesium, paard wordt er duidelijk minder rillerig van. Daarnaast nog msm, ooit mee begonnen vanwege een peesblessure. Daarnaast vitamine korrel door de bietenpulp.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:54

Magnesium en vit E + selenium. Naast de Kentucky Lite. Magnesium op aanraden van de homeopaat. Vit e en sel in het zomerseizoen als er meer druk op de trainingen staat. Tevens met warme dagen geef ik Pavo Elyte. Maar dan alleen als ik wedstrijd of iets dergelijks heb. Anders pas ik mijn training aan.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:59

Bij ons het jonge spul vitamine E met selenium voor een gezonde spieropbouw en ben zeewier bij gaan voeren, omdat ze zulke putten aan het graven waren en dan aan de klei aan het likken. Ik he het idee dat dit na een week al verminderd is.
Ben op de dood voor (zand)koliek. Ze krijgen ook 2 tot 3x per jaar een zandkuurtje.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:13

Voor nu krijgt mijn paard er tijdelijk 3.

1 krijgt hij doorlopend, is voor zijn spieren. Zijn achterste knieën zijn zwakker en om de spieren rondom het gewricht te ondersteunen krijgt hij dit.

Ik heb een tijdje geleden bloed laten trekken en daar kwam uit dat zijn witten - en rode bloedcellen te laag waren. Dus krijgt hij nu 1 supplement voor de rode bloedcellen (10dagen opeenvolgend - 10 dagen niet, ...) en eentje voor zijn witte bloedcellen (elke week 1 spuit)
Vind het een heel gedoe en ga blij zijn als het er terug 1 wordt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 01:30

Ik wilde trouwens nog wel wat aanvullen, met name voor de tegenstanders van poeders misschien wel boeiend.
Hier magnesium, vitamine E, kamille en wat kruiden voor hooikoorts.
Alles op de halve dosering of minder trouwens, te is nooit goed.
Reden is dat ik hem absoluut geen volledige doseringen krachtvoer of vitamine en mineralenkorrels kan geven.
Hooguit 1/3 van de laatste, dan stopt het echt en moet ik de kamille mede geven om te zorgen dat niet begint te stuiteren en geen focus heeft.
Zonder zijn vitamine en mineralenkorrels mist hij echt teveel energie in zijn werk, met de kamille erbij gaat dat top.
Happy, glimmend en altijd power genoeg.

De supplementen zijn dus puur om op te vangen wat ik niet gevonden krijg in voer.
Best veel geprobeerd, maar nergens kan ik voldoende van geven zodat het gewoon werkt zoals het moet.
Ook voer met hoger oliegehalte werkte gewoon niet, en de soorten die dit niet hadden ontplofte hij op.
De eerste was pavo energy control, dat ging aardig, maar door de tragere energie was hij gewoon niet scherp te krijgen.
Voor tempowisselingen moest ik hem echt achter zijn broek aan zitten.
Toen gekeken of het met wat muesli, snelle energie erbij wel werkte maar dan ontplofte hij dus weer zowat.
Na veel gezoek uiteindelijk maar bij metazoa en supplementen geeïndigd, ik kreeg zelfs probeerzakjes mee uit 20 kilo zakken aan het eind.
De laatste probeersels waren Ursonne premium en Vitalbix, dat was het ook niet.

Nu krijgt hij 50 gram metazoa, hij hoort 150 gram te krijgen maar dat gaat echt niet.
Vitamine E en magnesium krijgt hij hiermee tekort in praktijk, dus dat vul ik wat aan.
Als je dan logisch kijkt is het enige echte supplement luchtwegkruiden voor zijn hooikoorts, de rest had in zijn voer gezeten normaal.
Voor dit ben ik 17 euro per maand kwijt aan dit alles.
Ik ken zijn fokker en al zijn halfbroertjes en zusjes zijn zo gevoelig qua voeren.

Het enige wat nu de uitzondering even is is Biotine.
Er komt nu schimmel uit zijn hoeven gegroeid en hij sleet daardoor gewoon te hard af.
Ijzers die hij altijd had mogen niet nu dus daarom krijgt hij nu op advies een dubbele dosis biotine.
Als dit opgelost is stop ik er weer mee tenzij ik merk dat hij dan weer op ijzers moet.
Hij slijt scheef, dus hij moet genoeg groeien om dat bij te kunnen houden. :)
Biotine kost per maand nog geen kwart van een keer beslaan.
Het scheelt in dit geval 90 euro per 5-6 weken als hij hiermee ijzerloos kan blijven.
Een emmer voor 50 dagen is 28 euro, als hij op de normale dosis af kan 100 dagen.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:11

NAF Biotine plus en vitamine e/selenium. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen vitamine e en magnesium?

Ik heb trouwens Biotine extra van Horsefitshop 2 maanden geprobeerd. Niet aan beginnen, werk gewoon niet.