Slobber geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

herous

Re: Slobber geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:07

Ik zou bietenpulp bijgeven. Dit is ook ruwvoer en een goede dikmaker. Mijn veearts heeft dit ooit aanbevolen toen mijn pony vermagerde tijdens het spenen en zij kwam hier echt goed van bij. Veel mensen denken dat in bietenpulp veel suiker zit maar dat is net niet waar. Als je veel bietenpulp wil geven moet je wel ook zemelen bij geven.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:17

Pavo word door veel paarden.niet goed verdragen doordat er veel troep in zit. Je ziet ze dan vaak opknappen als je ze op kwalitatief beter voer zet. Bv marstall of dodson en borrel. Ik ben er verder wat uit. Mijn shet krijgt de. Vitamine korrel van marstall. Mijn tinker kreeg fibra en was behoorlijk aan het werk. Als ik die pavo gaf kreeg hij jeuk en mok. En hoor van veel mensen dat de paarden opknappen op ander voer.
Maar bij een dun paard eerst ruwvoer opschroeven en vaak krachtvoer terugschroeven

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:20

henshem schreef:
smurffie schreef:
Wat je in ieder geval kunt ophogen is de daily mix, uit mijn hoofd is dat de luzerne toch? Die zet aardig aan. Wel bom vol eiwit en suikers dus even oppassen dat hij er niet van gaat schuren, zeker icm een vrij "slechte" brok. Pavo is vaak niet echt fijn voer, veel onnodige suikers en eiwit.
Daarnaast meer of beter ruwvoer. Krachtvoer (slobber) heeft geen zin.
Enkel senioren slobber, dat is een ruwvoer vervanger. Als ze daarvan aankomen blijft het verhaal dat het ruwvoer niet goed genoeg is voor het paard.

Of dat het paard het ruwvoer niet goed (meer) kan opnemen.

Dat is hetzelfde als ik schrijf. Ruwvoer is niet goed genoeg voor het paard. Zegt niet perse dat het slecht ruwvoer is, maar niet goed voor het paard.

Ik schrijf verder slechte brok omdat er in pavo veel troep zit, hoog gehalte suiker bijvoorbeeld al. Zeker de sport varianten zijn een kwalitatief slechtere brok dan vergelijkbare van andere merken.

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 10:43

@Smurffie
De brok die mijn paard nu krijgt is gelukkig niet van pavo maar van de plaatselijke diervoeder;)