vitamine e versus magnesium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:20

Of dat voor vitamine E ook geldt weet ik niet maar ik zag toen ik magnesium bij ging geven ook met anderhalve week al veel resultaat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:37

Hier zie ik dus geen/nauwelijks resultaat wat de magnesium aan gaat ondanks het tekort in het bloedbeeld. (heb echt alle soorten magnesium geprobeerd)
Nu met de vit.ESL zie ik duidelijk verbetering.

Ga straks beetje longeren ik ben zo benieuwd hoe ze loopt!
Ben helemaal happy van die plasactie van net :') hahaha

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:55

funnyhorses schreef:
SuperZodiaX schreef:
Kan idd zeker. Ik geef nu geen magnesium meer los bij behalve hetgene wat in mijn sportmuesli en algemene vitamine/mineralen mengsel zit. Wel geef ik vit E excellent (is met selenium) van Pharmahorse erbij, paard doet het er super op. Nooit meer spierproblemen. Kijk eens naar dat merk, 100% puur, geen vullers of suikers toegevoegd, en zeer schappelijk qua prijs!

Deze ken ik ik gaf altijd de magnesium van PharmaHorse.
Nu heb de vit. ESL van de paardendrogist het huismerk van hun, eens zien wat dat gaat doen.

Ik heb ze net even zitten vergelijken en het loont zeker de moeite om volgende keer toch eens goed naar die van pharmahorse te kijken. Naast dat in die van de paardendrogist toch suiker en wat andere vulmiddelen zitten moet je daar 45 gram per dag van geven voor een werkzame dosering terwijl de a.d.h. van pharmahorse 16 gram is terwijl ze bijna even duur zijn, scheelt nogal als je het dagelijks moet geven!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 14:44

Wat mij wel aansprak van die van de paardendrogist is dat er levend gist aan is toegevoegd wat eventueel ook de mest van mijn tinker kan verbeteren.
Verder zijn de producten van Pharmahorse prima en ze verzenden ook super snel. :j

Net 20minuutjes aan de longe laten stappen en het zag er soepel uit moet ik zeggen.
Vantevoren deed ze nog snel effe een plasje en dat zag er weer zoooo keurig uit! *\o/*

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:16

[/quote]

Wat was bij jouw paard de vit.e gehalte in het bloed?

Ik ben zowiezo benieuwd naar hoe hoog een gemiddeld vit.e bij een gezond paard is?
Als het minimaal 4 moet zijn dan is 4.4 en 4.9 toch aan de karige kant he??[/quote]

Dat klopt. Bij de analyse hier is de ondergrens van vitamine E: 2 en de bovengrens 7,40.
Wanneer hij problemen had, stond hij op 2,20 en dat werd aanzien door mijn dierenarts als een "tekort". Dit voelde je ook duidelijk. Op het rapport staat hij dan niet letterlijk in het rood.
Op een bepaald moment stond hij op 2.80 en ook toen had ik nog problemen.

funnyhorses

Re: vitamine e versus magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 10:36

Aahh dus toch gelijk jeetje ik kom steeds dichterbij de oplossing!
Vandaag zag ik de mest heel mooi verbeterd het zijn nu bijna allemaal balletjes ipv koeievlaaien.
Moet zeggen dat de vit. ESL van de paardendrogist prachtig aanslaat! Had ik eerlijk gezegt niet verwacht gezien het feit dat ik al zo vreselijk veel heb geprobeerd.
Eens zien hoe het over een paar weken uit ziet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:11

Wat super TS :) Lekker longeren en naar je piesende merrie kijken dus de komende weken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 11:53

Koper schreef:
Wat super TS :) Lekker longeren en naar je piesende merrie kijken dus de komende weken.

_O-

Ja een mens hoeft maar een hobby te hebben he? :')

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:07

Hier ook iemand met een verzuurd/bevangen paard. Wij zijn al eerder begonnen met het geven van Magnesium en Vit. E. van Horseflex. We waren tevreden tot deze week. Toen kreeg Genghis een terugval en stond hij stokstof in de bak. Nu gaat het gelukkig weer beter met hem en hoop ik dat we straks samen weer onze wedstrijden kunnen rijden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 15:11

AlexVB schreef:
Hier ook iemand met een verzuurd/bevangen paard. Wij zijn al eerder begonnen met het geven van Magnesium en Vit. E. van Horseflex. We waren tevreden tot deze week. Toen kreeg Genghis een terugval en stond hij stokstof in de bak. Nu gaat het gelukkig weer beter met hem en hoop ik dat we straks samen weer onze wedstrijden kunnen rijden.

Enkel vitamine e geven kan dus niet voldoende zijn ben ik nu achter. Een combi van ESL is misschien beter.

Net weer mn stinkie longeerd en ze deed het toppie.
Ze was ook weer de clown aan het uithangen hihi en voordat ik haar pakte ging ze nog ff snel plassen en joehoeee het was weer prachtig van kleur!!!! En helemaal in de split/spagaat tijdens plassen hahaha echt haar best aan het doen om niet nat te spetteren.

Als dit DE oplossing is geef ik serieus een feestje!!! Twee jaar lang zoeken naar een antwoord en zelfs artsen konden mij niet zeggen wat ik moest doen voor haar.

Ik weet niet hoeveel topics ik ben gestart om een antwoord te vinden en uiteindelijk zelf besloten om het toch maar in de vit e te zoeken.

Op hoop van zege dat het nu zo goed blijft gaan.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:01

Ok een wat verouderd topic, maar ik was heel benieuwd hoe je paard het nu doet?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 16:00

Raamzicht schreef:
Ok een wat verouderd topic, maar ik was heel benieuwd hoe je paard het nu doet?

Het bloedbeeld verbeterd zich *\o/* maar de donkere urine blijft de kop op steken -O-
Morgen word weer bloed getrokken en dan op tekenziekte getest.
Ik ben echt aan het eind van mijn latijn met dit paardje ;(

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:04

Poeh hee! Niet het nieuws dat ik hoopte. Hopelijk komt er morgen dan eindelijk iets uit het bloedonderzoek waar je iets mee kunt.. Succes!! Laat je het weten?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 18:09

Ja zal ik doen. Zo ziet haar urine uit als het ze donker is.Afbeelding

En zo ziet het stickje dan uit

Afbeelding

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 18:10

Het gaat ook heel lang goed dan hebben dit...
Afbeelding

Afbeelding

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:21

Als de dierenarts het niet weet, misschien eens een homeopaat of holistisch dierenarts laten kijken?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 10:04

Dat is ook mijn idee als er geen gerichte behandeling voor is dan wijken we uit naar homeopatie.
Eerst even de uitslag afwachten, mocht het tekenziekte zijn dan vind ik piroplasmose het beste passen maar goed we zullen zien.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 19:37

Vandaag de uitslag gekregen en mn tinker heeft geen tekenziekte!!
Ben wel opgelucht pfeuwww
Maar nu gaat de zoektocht dus verder.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:43

Jeetje.. Je bent al een tijd aan het dokteren zeg..
Hopelijk krijg je snel het verlossende antwoord!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 19:59

Ach ben pas 3 jaar bezig :')

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:58

Ik zie dat het topic verouderd is, mijn tinker is momenteel ook licht spierbevangen....maar ik zie dat je een soort lakmoes proef van de urine doet? dit had ik nog niet eerder gezien.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:42

Vorig jaar een 2 jarige pony gekocht. Stond op 6hectare gras. In september opgehaald .
Was goed rond en ik zag meteen dat hij een harde dikke opgezette hals had . Het gras kwam ter vervallen . Hij viel zeker 50 kilo af maar de hals bleef. In het voorjaar ging ik magnesium toevoegen. Ik zag na 3 dagen meteen resultaat de hals was de helft zachter. Ook ik was nieuwsgierig hoe kon het toch dat een jong paard zo een groot magnesium tekort kon hebben. Ik kwam tegen dat de verhouding vitamine e ook een grote rol speelde. Dus ik ging ook vitamine e toevoegen. En ik boekte nog meer resultaat. De achter gebleven afvalstoffen waren nu allemaal weg. Ik merk nu nog steeds als ik 2 dagen niets geef komt wel eens voor als ik 2 dagen niet op stal kom. Dan voel ik meteen achteruitgang.
Ik wilde dit even toevoegen voor het topic als er nog meer mensen opzoek zijn.

Ik vind het ook erg vervelend als dierenartsen hun waardes klakkeloos overnemen en dingen uitsluiten die er toch echt zijn.
Als ik bloed laat trekken bij de dokter krijg ik steevast als antwoord alles is in orde.
Terwijl ook ik een continue gebrek aan magnesium heb .

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 22:49

Hier inmiddels overgestapt op equilin balancer en basic en het slaat goed aan! Ze is een stuk soepeler en hersteld snel nu.
Urine verbetert ook de blaasgruis is een stuk minder in de urine dus ik hoop dat dat een goed teken is.
Ze heeft nog wel aan en af hemoglobine, bilirubine en eiwitten in de urine maar ze is in haar hele doen veel beter nu.

Ze glimt als een tierelier en zit strak in dr vacht.
Ik hoop dat de equilin verder goede verbetering gaat geven.
Binnenkort nog eens bloed prikken.

Er is ook onderzoek gedaan naar de nieren (echo) en een blaasbiopt daar kwam niks bijzonders uit.
Ook de urine gaf toen geen vreemd beeld wel veel gruis dat was calciumoxalaat-en carbonaat.

Ik denk dat het gruis veroorzaakt is doordat er ergens in het lijf iets fout is gegaan en daardoor de hele filtering op zn kop staat.

In ieder geval een stijgende lijn nu ik de equilin voer dat had ik eerlijk gezegd niet gedacht.