Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
finnens schreef:Snap ik.. Dikheid wordt vaak onderschat. Sneu dat de eigenaar dat zelf niet inziet. Sommige mensen denken bij zulke rassen ook dat het 'erbij hoort' ..... Dat hoor ik zo vaak over dikke Shetlanders vooral, 'maar Shetlanders horen gewoon een beetje dikker te zijn dan andere pony's'.
Ook meer dan een jaar geprobeerd maar het schrokken bleef. ohjajoh6 schreef:Dat je hier een discussie wilt starten hierover prima hoor ts, maar ik zou toch niet vrolijk worden als ik als eigenaar van de door jou genoemde haflinger, dit verhaal te lezen krijg. Begrijp niet zo goed wat je hier mee bedoelt te bereiken eigenlijk? Want ze gaan dit vroeg of laat horen, dat ze zo over de tong gaan door jou op bokt.
en heeft aanleg tot dik worden.
DarkoFoitzik schreef:in het artikel staat trouwens ook dat paarden te dik kunnen worden van hooi. als dit het geval is wordt aangeraden om een slowfeeder aan te schaffen.
ik ben het wel eens met het artikel trouwens. ee geode hoeveelheid ruwvoor (onbeperkt) moet de basis zijn van elk ransoen. onbeperkt bedoel ik eigenlijk de 1%-1.5% van het lichaamsgewicht aan droge stof regel.