Azmay schreef:Zelf zou ik onbeperkt goed hooi geven uit een slowfeeder, en niet te veel anders bij voeren. Zolang hij niet echt hard hoeft te werken zou hij het daar gewoon prima op moeten kunnen redden.
Dat doe ik dus al Azmay (al is het dan niet uit een slowfeeder maar gewoon vanaf de grond).
En daar doet hij het niet slecht op (mooie glanzende vacht in de zomer), maar ik krijg hem er niet ronder mee.
Mijn VA zegt dat ik gek ben en dat hij helemaal niet te mager is voor een jonge hengst. Maar hij is ook fijne warmbloeden gewoon en geen struise PRE's.
Die van mij is nu wel geen echt barok type, maar ik zou hem toch echt graag wat ronder zien.
Dus door nu gewoon enkel en alleen hooi te geven zal dat wel niet verbeteren denk ik. Ik wil het hem ook niet gaan uitleggen dat hij vanaf nu geen brokjes meer krijgt
Darkchrystal: ah, dat was ik dan weer niet van plan. Dus als ik gewoon ongeveer 3x een halve literschep luzernebrok ofzo geef of 3x per dag 2 handjes grove luzerne, dat dat geen probleem geeft?
En kunnen die zemelen dan kwaad?
Ik heb het vroeger ook nog wel aan mijn warmbloedmerrie gevoerd om haar wat ronder te krijgen en ik moet zeggen, dat werkte wel denk ik.
keona: pulp heb ik hem maar tijdelijk gegeven vroeger (ook in ene poging er wat meer vlees aan te krijgen), maar daar was hij niet zo gek op.
En helaas is het niet omdat hij iets lekker vindt, dat het ook goed is voor hem. Ongetwijfeld zal hij die sportmix wel lekker vinden. Hij vind zijn huidige muesli ook heerlijk en het ruikt ook super lekker. Dat wil nog niet zeggen dat het ook goed voor hem is