Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

moon909 schreef:En ook is hij erg kijkerig schikkerig. Dit is hij al sinds veulen.
Roodvos schreef:moon909 schreef:En ook is hij erg kijkerig schikkerig. Dit is hij al sinds veulen.
Ik denk dat dit jou grootste “probleem” is. Het is gewoon het karakter/temperament van het dier. Dat zul je moeten leren acceptereren/aan moeten wennen/mee om moeten leren gaan. Als je dat niet kan, wil of lukt, dan is dit gewoon niet het juiste beestje voor jou. Dat is heel vervelend, maar echt geen schande. Dat overkomt ons allemaal wel eens.
Dat hele magnesium verhaal is een hoax. Heb het trouwens (tegen beter weten in) toch geprobeerd bij een stress-kip, en die werd er alleen maar scherper van.
Om de scherpe randjes eraf te halen kun je proberen zonder krachtvoer. Je moet dan wel een vitamine-supplement bijgeven. Zeker nu naar het voorjaar raakt het hooi zijn vitamine E kwijt. Een handje natgemaakte zemelen met een schepje van een volledig vitaminesupplement erdoor kom je dan een heel eind mee. Of een goede vitaminebrok/-korrel. Wel een goed (=duur) supplement kopen. De goedkopere supplementen zijn vooral goedkope mineralen en minder vitaminen.
moon909 schreef:Is er iemand die mij gewoon weg kan helpen met tips? Stuur gerust een pb. Ik heb hier niks aan namelijk aan sommige adviezen aangezien dat hier in de omgeving niet van toepassing is. Ik sta in een druk bebouwde omgeving en ik mag in mijn handen klappen dat ik überhaupt weidegang heb.