Sorry, moest ff. Speelt al de hele dag door mijn hoofd iedere keer als ik dit topic voorbij zie komen in de actieve topics lijst.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lotte_Wessel schreef:Hoe bedoel je qua molariteit? Dat zou betekenen dat de verhouding 2 mol calcium : 1 mol fosfor : 1 mol magnesium. En dat geeft de hoeveelheden 80 gram calcium : 31 gram fosfor : 24 gram magnesium
Maar dan wel in milligram, niet in gram natuurlijk.
Maar het kan ook totaal iets anders zijn dan molariteit, uiteraard. Dat er gewoon per hoeveelheid die verhouding van mineralen zit.
funnyhorses schreef:En nog een "rekenvraagje"....
Op de uitslag van de rantsoenberekening staat dat mijn paard met het huidige dieet 1.78mg jodium binnen krijgt.
Echter zou ze dus met haar gewicht (550kg) 3.85mg dagelijks nodig hebben dus een tekort van 2.07mg.
Is dit een serieus tekort voor een paard? Hoe kan ik dit het beste aanvullen?
In zeewier zit bijv per 30gram zeewier 0.27mg jodium in als ik dan aan die 2.07mg extra wil komen zou ik minimaal zo'n 7x30gram=210gram (1.89mg jodium) zeewier moeten bijgeven per dag?
Is dat niet wat veel? Of reken ik weer eens verkeerd?
)
dus voor mij is dit "zware kost" hahaha hoewel het beeld nu steeds duidelijker word.
hahaha maar ik wil het paardje zo graag helpen.