Pavo natures best vernieuwd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Pavo natures best vernieuwd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 14:39

Ja ik heb ook getwijfeld aan de cavalor strucomux sensitive, maar in de natures best zit san toch met iets minder zetmeel en suiker in dus lijkt me die dan geschikter als ik zo bedenk.

De c4l vind ik ook fijn, geef er niet zoveel van wn zoek iets wat ik ermee kan combineren wat niet zo duur is.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:18

Je zou dan ook eens naar marstall vito of faser light kunnen kijken loescorner.

Beide granen en melasse vrij.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:52

Zetmeel en suiker van samen 18 is niet echt hoog !
Je komt voeders tegen met bijna 40% suiker en zetmeel ! Dat is hoog .
Ik vindt tot ca 20% acceptabel

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 19:15

Ja vito vond ik altijd super tot mijn vorige pony er een slokdarmverstopping van kreeg, sindsdien ben ik een beetje huiverig het te voeren.....

Faser light vind ik erg duur.

Ik vind eigenlijk tot 20% acceptabel, hieruit halen ze ook energie en andere stoffen om te werken enzo.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:18

Als ik het goed begrijp zit er nu een flink percentage gras (hooi) bij in toch? Stel dat dat 40% is dan kun je toch net zo goed een 60% vit korrel met 40%hooi geven? das een stuk goedkoper denk ik

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 19:25

Ja klopt dat zou theoretisch gezien ook nog kunnen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:31

Jelleee schreef:
Loes'sCorner schreef:
Pffff Jezus kun je hier op bokt nou helemaal geen topic meer openen zonder deze ongevraagde kommentaren te krijgen die totaal niet ontopic zijn :-(

Nee jammerdebammer, het schijnt zo te zijn dat de 'naturals' overal hun ongevraagde mening moeten neerkwakken :D

Ik heb wel eens een oude zak natures best gevoerd, maar mijn pony kreeg er jeuk van. Durf het nu ook niet meer aan eigenlijk, al denk ik dat het wel een goede verbetering is. Volgens mij kun je bij pavo proefzakjes aanvragen, dan kun je het testen.

Welkom op bokt. Niet alleen de naturals. Kijk eens bij foto's. Hoeveel commentaar komt er wel niet van wie dan ook, op een rij-foto. Bokt is kritisch, altijd, overal en gelukkig maar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:28

Moderatoropmerking:
Gelieve ontopic te reageren op de vraag van de topicstarter. Andere discussies horen hier niet thuis.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:02

Had indd gelezen dat de natures best is aangepast. Heb het voer altijd links laten liggen omdat ik er teveel suikers en zetmeel in vond zitten. Jammer dat ze er nog steeds melasse aan toevoegen, is toch onnodig. Ga misschien wel een zak proberen. Voer nu C4l waar ik erg tevreden over ben. Maar wil graag een pauze inlassen. Hier is Pavo ook goed verkrijgbaar.

Is 1 schep natures best ook voldoende om de vitamine mineralen huishouding op pijl te houden naast onbeperkt hooi voor een klein paard?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:08

Sinds of vanaf wanneer is het aangepast eigenlijk? Mijn kieskeurige paard eet dingen soms niet meer als het gewijzigd is namelijk :o

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:21

Ik heb vanmiddag een nieuwe zak open gemaakt en vergeleken met het oude.
Qua inhoud is het online prima te vergelijken, heb zelf even wat foto's gemaakt:

Links oud, rechts nieuw
Afbeelding

Oud
Afbeelding

Nieuw, grootste verschil lijkt een wat dikkere geperste grasbrok, de Timothee? En minder granen.
Afbeelding

Hier krijgt een groot deel van de mini's (niet werkend, drachtig of zogend) dagelijks een klein maatbekertje natures best. Doen ze het prima op in combinatie met onbeperkt hooi en 24/7 weidegang.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:27

Hier krijgen de paarden die ik rij ook natures best. Voor de ene is dit ook het enige krachtvoer dat ze krijgt. Ze doet het er prima op. En sinds een paar dagen staat ze op het vernieuwde voer van de natures best. Merk geen verschil ofzo verder.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:13

Ik heb dus inmiddels ook een zak gekocht en vind de nieuwe samenstelling echt heerlijk ruiken en het word hier goed gegeten. Vooralsnog geen gekke dingen gemerkt.

Het is ook heel goed betaalbaar vind ik, zal dit gaan combineren met c4l :-)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:21

Ik voer al een behoorlijke poos natures best maar een week nadat ik aan de nieuwe samenstelling begonnen ben is her gedrag van mijn beide merries flink veranderd.
Schrikkerig en nerveus.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:16

Ik kreeg toevallig vorige week een proefzakje ergens, maar het werd hier niet zo goed gegeten. Was verder ook niet van plan om het te gaan voeren, maar toch.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:46

op de kNHS site staat een kortingsbon
voor 10% korting. De KNHS site ligt er nu uit, dus kan geen link maken. Maar daar vindt je hem bij ledenvoordeel

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:03

Duidelijk die foto's! Maar dan voer ik blijkbaar al een tijdje de nieuwe variant, want die van mij heeft van die oranje stukjes (wortel) erin zitten ook.
Conclusie: geen verschil hier voor paardlief.

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:05

Ik ben vandaag ook aan de nieuwe variant begonnen. Ik ben heel benieuwd of hij er anders er op zal reageren. Hij at het achterelkaar op iig

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:54

De mijne eet het helaas niet goed meer, dus zal weer over moeten naar wat anders helaas...

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:15

Net even gekeken maar bij mij zitten er in de nieuwe samenstelling nog veel granen in en wel dikkere bruine brokjes maar lijken niet op de groene dikkere brokjes van de foto hierboven. Heb wel de stukjes wortel erin zitten. Mijn IJslander krijgt er maar heel weinig van per dag. En voer er de pavo vital complete bij.

Groet Karin.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 22:05

Bij mij word het super gegeten en paardje doet t er goed op, vandaag een nieuwe zak gehaald, combineer het met c4l

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:30

Mag ik vragen waarom je het combineert met c4l? Is de c4l alleen niet voldoende?

Ik heb sinds kort een overstap gemaakt maar c4l en ben nog beetje zoekende vandaar.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 20:19

Jawel zal gerust voldoende zijn maar vibd het erg duur. Ik geef ala basisvoer de natures best en vul het voor de kruiden en vitamines aan met c4l

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:23

Na jullie ervaringen te lezen ga ik ook mijn proefzak eens testen. Wil sws over op andere voer waar minder suikers etc in zitten omdat mijn paard nu aan de dikke kant is. Voer nu basismusli van subli maar dit werkt niet.