Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jentecats schreef:welk merk luzerne geven jullie? Zit er aan te denken om dit ook bij te voeren misschien
daar krijgen ze een arm vol kuil 's middags en 's ochtends en 's avonds (niet erg veel) hooi. tussendoor ook nog brokken. Kellisto24 schreef:Haaay allemaal!
Heeft er iemand tips voor mij?
Ik heb een 24-jarige kwpn merrie op de stal waar ze nu staat krijgt ze
2 x daags hooi
Ochtend avond 3/4 biks 1/2 vepa handje haver peen
Middag bietenpulp speedibeet/ grasbrok /peen.
Lichte arbeid doen we ze eet goed krachtvoer.
Wel langzame hooi eter, en ze zou iets aan mogen komen.
Zelf geef ik nog wat slobber peen enzo maar,
Ik ga met ingang van maart verhuizen naar een inloopstal paddock en wei ( klein stukje)
Nu zag ik van pavo 18+ senior voer is er hier iemand bekent mee? Of zou iemand mij kunnen helpen met een nieuw schema omdat ik nu mn voer zelf moet samenstellen!
Groetjes!!!
Jentecats schreef:Kellisto24 schreef:Haaay allemaal!
Heeft er iemand tips voor mij?
Ik heb een 24-jarige kwpn merrie op de stal waar ze nu staat krijgt ze
2 x daags hooi
Ochtend avond 3/4 biks 1/2 vepa handje haver peen
Middag bietenpulp speedibeet/ grasbrok /peen.
Lichte arbeid doen we ze eet goed krachtvoer.
Wel langzame hooi eter, en ze zou iets aan mogen komen.
Zelf geef ik nog wat slobber peen enzo maar,
Ik ga met ingang van maart verhuizen naar een inloopstal paddock en wei ( klein stukje)
Nu zag ik van pavo 18+ senior voer is er hier iemand bekent mee? Of zou iemand mij kunnen helpen met een nieuw schema omdat ik nu mn voer zelf moet samenstellen!
Groetjes!!!
op mijn stal gebruikte ze geloof ik pavo senior 18+ dit doen ze door de slobber van het inmiddels +_ 31 jarige paard. Er zit alleen wel veel suiker in pavo dus ze krijgt wel meer energie waarschijnlijk. Voor de rest zou ik misschien iets meer biks geven aangezien ze wat meer aan mag komen. Verschilt per paard wat goed werkt maar zou het proberen ongeveer het zelfde te laten als ze het hier goed op doet!
Tammie schreef:Wordt je paard daar ook 3 keer daags gevoerd of moet je zelf voeren? Ik sta nu ook op een stal die paddock paradise aanbiedt, maar krachtvoer moet ik zelf regelen.
Als je zelf krachtvoer moet geven zou ik voor Subli Seniores Priores gaan. Zeer goed in de verhoudingen van vitamines en mineralen en geen suiker/melasse toegevoegd. Pavo kun je bijna in 1 woord samenvoegen met melasse.
Als ze daar gewoon 3 x daags gevoerd wordt, dan zou ik het zelfde voer (schema) aanhouden als wat je nu hebt.
Kellisto24 schreef:Tammie schreef:Wordt je paard daar ook 3 keer daags gevoerd of moet je zelf voeren? Ik sta nu ook op een stal die paddock paradise aanbiedt, maar krachtvoer moet ik zelf regelen.
Als je zelf krachtvoer moet geven zou ik voor Subli Seniores Priores gaan. Zeer goed in de verhoudingen van vitamines en mineralen en geen suiker/melasse toegevoegd. Pavo kun je bijna in 1 woord samenvoegen met melasse.
Als ze daar gewoon 3 x daags gevoerd wordt, dan zou ik het zelfde voer (schema) aanhouden als wat je nu hebt.
Klopt dit moet ik zelf regelen en klaar zetten!
Ik denk dat ik voor de Subli ga en dat in combinatie met biks.