Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tamary schreef:Maaginhoud is iets van 30-40L bovendien is het probleem niet zo zeer het gewicht maar de hoeveelheid droge stof en dat is 1kg. rest is water en bij een beetje dorst gaat er in 1x 15-20L naar binnen.
Azmay schreef:Ik hoor de van de week dat je beter niet meer dan 2 kg per voerbeurt kan geven in verband met de grootte van de maag. Als je een kilo pulp weekt zit je aan de 7kg. Lijkt me niet echt gezond in dat geval?
s6801881 schreef:Ik voer SpeediBeet, 1 deel pulp, 4 delen heet kraanwater, dan weet je zeker dat het verzadigd is. Kost 12.95 per zak, maar het is wel in 10 minuten klaar. Ik vind het ideaal. Te koop bij oa de Welkoop.
Overigens is 1 hele kilo ongeweekte pulp wel heel fors, knapt je paard in no time uit zijn jasje!
Knert schreef:s6801881 schreef:Ik voer SpeediBeet, 1 deel pulp, 4 delen heet kraanwater, dan weet je zeker dat het verzadigd is. Kost 12.95 per zak, maar het is wel in 10 minuten klaar. Ik vind het ideaal. Te koop bij oa de Welkoop.
Overigens is 1 hele kilo ongeweekte pulp wel heel fors, knapt je paard in no time uit zijn jasje!
Zit ook een verschil tussen bietenpulp en bietenpulp. Die van jou zit vast nog wel toegevoegde suikers. Dus zeker de moeite waard om naar te kijken!
De gewone bietenpulp (zonder extra toegevoegde suiker) mag inderdaad wel meer gevoerd worden.
Ruwvoer blijft Altijd de basis!
Knert schreef:s6801881 schreef:Ik voer SpeediBeet, 1 deel pulp, 4 delen heet kraanwater, dan weet je zeker dat het verzadigd is. Kost 12.95 per zak, maar het is wel in 10 minuten klaar. Ik vind het ideaal. Te koop bij oa de Welkoop.
Zit ook een verschil tussen bietenpulp en bietenpulp. Die van jou zit vast nog wel toegevoegde suikers. Dus zeker de moeite waard om naar te kijken!
De gewone bietenpulp (zonder extra toegevoegde suiker) mag inderdaad wel meer gevoerd worden.
Ruwvoer blijft Altijd de basis!

Knert schreef:Oké... Speedy is dus toch beter dan ik dacht.
)