Ervaringen met 'mokthee'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lin_

Re: Ervaringen met 'mokthee'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:03

zilverwater heb ik ook geprobeerd. werkte niet. Vind het te duur om het zomaar even te geven.
Ik geef meestal een drainage kuur van puur, dan een vitaminespuit en dan dus de mokpillen.
Mok komt inderdaad van binnen uit. Slechte weerstand is vaak mok.

Grainey

Re: Ervaringen met 'mokthee'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 10:47

Zilverwater?? Nog nooit van gehoord, ik zou nou niet direct mijn pony een antibiotica geven voor mok... Misschien als het heeeel erg zou zijn, maar dan toch liever iets van kruiden, supplementen of een vitaminespuit. Ook aangezien mok volgens mij een samenspel is van verminderde weerstand, minder beweging en natte weersomstandigheden, wat hier in ieder geval (gelukkig) op te lossen lijkt met het geven van mokthee.
Ik zag dat er in de mokpillen van 'cure mok' eigenlijk alleen maar koolstof zit? Een soort norit? Dat is weer wat anders, geen idee hoe dat werkt.

kayleigh_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:03

Bij onze fries hebben we de sokken een beetje weg geknipt zodat er beter lucht bij kan en het makelijker in te smeren is met mokzalf. Lijkt te helpen!

Flinnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:17

lin_ schreef:
zilverwater heb ik ook geprobeerd. werkte niet. Vind het te duur om het zomaar even te geven.
Ik geef meestal een drainage kuur van puur, dan een vitaminespuit en dan dus de mokpillen.
Mok komt inderdaad van binnen uit. Slechte weerstand is vaak mok.

Waar ik het bestel is het 20 euro voor een liter inclusief verzending vindt ik nogal meevallen.