Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amanda schreef:Jannepauli: die lijst ken ik
Het vervelende is dat ik er al aardig wat van geprobeerd heb, er bij zitten die slecht verkrijgbaar zijn hier in de buurt of voor mij echt totaal onbekend. Ik heb al vaker topics gehad omdat ik er elke keer 2 of 3 wil onderzoeken als hij weer eens iets niet eet. Dan zijn ervaringen juist zo fijn en die lees ik niet van een lijst.
Granenvrij is overigens geen must hoor. Hij eet nu ook granen en dat gaat wel aardig. Als het maar niet teveel is. Zetmeelgehalte schiet wel vaak omhoog.
Amanda schreef:Krijgt momenteel Vitalbix als vitaminebrok met Marstall Optimal. Verder voer ik wat magnesium bij en lijnzaadvlokken.
Ik zoek dus vervanging voor de Marstall Optimal als aanvulling op de Vitalbix. Enerzijds omdat ik merk dat hij wat te kort komt in energie en spierherstel. Anderszijds omdat er gewoon iets doorheen moet omdat hij de Vitalbix niet alleen eet
Verder staat hij onbeperkt op ruwvoer in slowfeeders, 24/7 buiten.
Hij loopt 5 dagen in de week, baktraining (western) en buitenritten (min 10km) afgewisseld.
Amanda schreef:Amanda schreef:Krijgt momenteel Vitalbix als vitaminebrok met Marstall Optimal. Verder voer ik wat magnesium bij en lijnzaadvlokken.
Ik zoek dus vervanging voor de Marstall Optimal als aanvulling op de Vitalbix. Enerzijds omdat ik merk dat hij wat te kort komt in energie en spierherstel. Anderszijds omdat er gewoon iets doorheen moet omdat hij de Vitalbix niet alleen eet
Verder staat hij onbeperkt op ruwvoer in slowfeeders, 24/7 buiten.
Hij loopt 5 dagen in de week, baktraining (western) en buitenritten (min 10km) afgewisseld.
fleur_yen schreef:Ik heb de Pure feed toen telkens moeten halen, dus dan ook meteen wel ik grotere getallen gekocht. Weet niet of ze inmiddels aan opsturen doet? Halfjaar geleden niet volgens mij. Al is ze wel erg flexibel hoor, en heb ik alleen maar goede ervaringen, maar 't is makkelijk om m'n voer gewoon binnen een straal van 10 km te kunnen halen en er niet ruim een halfuur voor in de auto te moeten zitten
Topsport snap ik dat het voor jou niet een optie is, ik heb dan ook geen koudbloedZelf ben ik ook geen fan van pavo, maar juist vanwege de enorm lage dosering die ik voer ben ik er wat minder miepig in, en vind ik het wel fijn dat het juist wat rijker is, maar nogmaals, we hebben totaal verschillende paarden. Ben er zelf nog niet helemaal uit of ik dit de 'gouden combi' vind, voer het nu net een maandje ongeveer.
Die havens voerde een stalgenootje aan haar Haf, die deed het er volgens mij wel prima op. Het blijft zo ontzettend lastig dat voer, maar tegelijkertijd vind ik het ook weer onwijs interessant
Is Fibra niet iets? Ook geen ervaring mee, maar dat ken ik ook als een merk met minder rotzooi.
Edit, na iets meer opzoeken zal dat ook wel teveel op luzerne gebaseerd zijn denk ik?
Amanda schreef:Ja, hij is verder prima in orde. Hij laat gewoon zijn krachtvoer staan en gaat hooi staan eten.
Of gras als hij op het land mag. Dan heeft hij helemaal geen oog meer voor voer, tenzij met stukjes appel of wortel er in. Of de Hippostar kruidenmuesli, die gaat helemaal op.
Ruwvoer gaat er prima in. Volgens de DA is hij gewoon heel kieskeurig. Heb het vorig jaar gevraagd met de jaarlijkse APK.
Maar goed, hij is niet aan de binnenkant bekeken, dus 100% zeker is het niet. Alleen omdat hij verder prima eet, is de kans zeer klein.