Flint - paard 1.70m - 5 jaar - Op weiderust ivm blessure, mag proberen iets op te bouwen (1 x in de 3 dagen aan de hand 2 x 300 meter draven)
Volare - "pony" 1.52m - 12 jaar - Doet af en aan wat ritjes maar doet niet regelmatig werken.
Vanilla - pony 1.50m - 25 jaar - Op pensioen, heeft slecht gebit wordt makkelijk mager.
Femke - pony 1.45m - 29 jaar - Op pensioen, doet af en toe ritje maken of mee met een andere die dan met de trailer mee moet.
Alle 4 staan ze 24/7 buiten (geen dekens, nood deken voor de 25 jarige aanwezig) Ze krijgen allemaal onbeperkt hooi in plasctic pak uit slowfeeders (ongeveer 4 plakken per dag)
Merrie van 25 krijgt elke dag 3 scheppen wiesencobs bijgevoerd omdat door haar slechte gebit ze het eten niet goed vermaald en dus ook niet goed verteerd.
Ik had toen mijn paard in training stond een marstall korrel voor de vitamine en mineralen bijvoer wanneer hij gewerkt had.
Verder hebben ze altijd toegang tot een (rode) liksteen, dus ze kunnen zelf ook nemen wanneer nodig.
Ik ben ook voor minimaal krachtvoer, gewoon omdat het zwaar is voor de maag om te verteren.
Ben niet anti krachtvoer, maar wil het graag wel zo weinig mogelijk houden

Daarom ook mijn vitamine korrel waar ik max 110 gram per dag van hoef te geven.
Ik kijk ook altijd naar het paard, de vacht en de uitstraling die het paard geeft.

Ik heb nog nooit een bloedonderzoek laten doen naar tekorten, eet te veel vetten en suikers (kan/wil het niet laten
) en het woord 'uitgebalanceerd' past echt niet bij mijn menu
Gelukkig loop ik er ook nog steeds
afgestemd op het paard paard, want dit is wel erg verschillen per paard!