Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
WestlandAnne schreef:Voeren de pony al verschillende poeders door zijn voer van de DA, maar omdat hij zoveel pijn heeft had de hoefsmid het over paracetamol, want als het bij mensen geen kwaad kan ook niet bij paarden zei hij..
Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden..
WestlandAnne schreef:bedoelde hij niet aspirine?Mijn paard heeft de laatste tijd last van hoefbevangenheid, nu zei mijn hoefsmid dat het een idee is hem paracetemol te geven..
Wat is jullie mening daar over?

WestlandAnne schreef:Voeren de pony al verschillende poeders door zijn voer van de DA, maar omdat hij zoveel pijn heeft had de hoefsmid het over paracetamol, want als het bij mensen geen kwaad kan ook niet bij paarden zei hij..
Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden..
ponyparadijs schreef:De smid heeft hoogstwaarschijnlijk de klok horen luiden maar weer niet waar de kleppel hangt.
Als aanvullende pijnstilling zou ik duivelsklauw adviseren
Dat is minder belastend als de chemische pijnstilling.
Het werkt niet direct.
Moet je echt wel een week of 3 voeren voordat het goed effect heeft,
nuscaniels schreef:Paracetamol is bij mensen schadelijk voor de lever. Het is dan wel een mildere pijnstilling maar zeker geen ongevaarlijke.
Edit: in die link staat dat ze bij kortdurend gebruik geen schade bij paarden aan de lever vaststelden, maar er staat ook niet dat het geen problemen geeft. Elke medicatie heeft risico's en eventuele bijwerkingen. Ik zou dan liever niet op eigen houtje dingen gaan geven.
rapido schreef:De aspirine en Ascal waar ik het over had is ook niet bedoeld als pijnstiller. Deze zijn er alleen voor om een betere doorbloeding in de kleine aders in de voet te krijgen om herstelling te bevorderen of erger te voorkomen.
Aspirine poeder kun je overigens alleen maar via een arts krijgen
Gerritt schreef:rapido schreef:De aspirine en Ascal waar ik het over had is ook niet bedoeld als pijnstiller. Deze zijn er alleen voor om een betere doorbloeding in de kleine aders in de voet te krijgen om herstelling te bevorderen of erger te voorkomen.
Aspirine poeder kun je overigens alleen maar via een arts krijgen
Druk op vaten, zoals bij hoefbevangenheid helpen wel degelijk met een asprine (ascal dus)
doordat bloed dunner wordt, verdwijnt die druk op het vat, bloed wat dik is en een vat wat spastisch wordt door druk , dat is als dikke stront in een trechter.
Ben er zeker van overtuigd dat het pijn verlichtend is.
Gerritt schreef:Druk op vaten, zoals bij hoefbevangenheid helpen wel degelijk met een asprine (ascal dus)
doordat bloed dunner wordt, verdwijnt die druk op het vat, bloed wat dik is en een vat wat spastisch wordt door druk , dat is als dikke stront in een trechter.
rapido schreef:Gerritt schreef:Druk op vaten, zoals bij hoefbevangenheid helpen wel degelijk met een asprine (ascal dus)
Klopt , maar het word niet als pijnstiller bij het paard voor geschreven.