Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dorientjuh schreef:............ Ze staan hier, net zoals op de andere stal, 24/7 op het gras. Dat is al een hele tijd kort afgegraasd, maar ze blijven wel bezig.
.
dblijham schreef:Ik weet niet in welke regio je zit? Ik heb midibalen voordroog die zo grof en arm zijn dat er voor mijn paarden eigenlijk te weinig in zit. Ik voer onbeperkt en moet evengoed nog rijk voordroog bijvoeren om te voorkomen dat mijn pony's teveel afvallen. Als je daar wat baaltjes van over wil nemen om te testen ben je welkom. Ik zit in Blijham, provincie Groningen.
Zelfs m'n arab kan ik niet op onbeperkt houden...
fojoe schreef:even andersom denken: 10 kg ruwvoer per paard per dag is een normale hoeveelheid.
als ze daar te dik van worden, is het voer te rijk.
probeer dan aan armer hooi te komen of geef het hooi in combinatie met stro.
onbeperkt stro en daarnaast 1 à 2 keer een beperkte portie hooi is imo de beste manier: altijd iets te knabbelen, en toch de energieopname wat beperken.
nog een kleine opmerking: met slowfeeders zorg je er niet alleen voor dat paarden trager eten, er wordt ook veel minder verspild.