Wat voeren voor meer spieropbouw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:15

Perryx schreef:
Aan dit advies heb ik niets, dus hier mag wel n slotje op

iets aan adviezen hebben en iets niet willen horen is een heel groot verschil....

Al 5x geschoren???Is het geen lama in plaats van een paard?
Laatst bijgewerkt door geerke op 13-11-15 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:16

5x geschoren... spierverlies
14 jaar. Tja dan zou cushing ook nog kunnen..
Kan eigenlijk best veel zijn, bij twijfel toch beter de dierenarts vragen :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:19

ellepel schreef:
5x geschoren... spierverlies
14 jaar. Tja dan zou cushing ook nog kunnen..
Kan eigenlijk best veel zijn, bij twijfel toch beter de dierenarts vragen :j

en haren die zo snel weer lang zijn.Zit ook te denken aan cushing....
Maar een bloedproef zit er niet in,paard mankeert namelijk niets.

WM_

En hier schrik ik dan toch van...

9/9 plaats je in een topic dat je je paard wilt scheren vanwege dikke vacht
inmiddels na even lezen heb je je paard blijkbaar kortgeleden sindsdien voor de 5e keer moeten scheren vanwege (ik citeer TS): het haar zo snel aangroeit niet normaal

Je paard heeft blijkbaar ook nog een wondje ergens op haar benen/koten en artrose. Maar deed het onlangs wel heel goed bij een dressuurwedstrijd.

Oja en de bespiering wordt minder...

Verminderde bespiering + lange vacht zijn verschijnselen van cushing.
Daarnaast mankeert ie wel meer en toch vind je het nodig zoveel te trainen.

Wanneer vind je het wel nodig om advies van mede-bokkers aan te nemen of een veearts in te schakelen?

Poiuytrewq

Perryx schreef:
Ik ga geen bloedonderzoek doen, er is niks mis met hem.

O jij bent helderziend?

Er staan hele goede tips hier hoor, zeker proberen!
De da kun je ook gewoon bellen voor advies en als je wilt kun je alsnog een afspraak maken. Je bent niks verplicht ;)

ponyparadijs

Re: Wat voeren voor meer spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:23

Oei oei binnen nog geen 2 maanden al 5 keer geschoren?
Of je bent ontzettend goed in overdrijven of je bent een struisvogel.

Want als je echt al 5x hebt geschoren sinds september dan mankeert je paard echt wat.
Nu al onder 450 gram staan met 2 halzen en nog groeit het haar snel weer aan?
Maar nee hij mankeert niets hoor.
Oei ik heb medelijden met je paard

TS misschien moet je even je eigen berichten na gaan lezen.
En dan bij jezelf te raden gaan waar het probleem zit

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:27

ponyparadijs schreef:
Oei oei binnen nog geen 2 maanden al 5 keer geschoren?
Of je bent ontzettend goed in overdrijven of je bent een struisvogel.

Want als je echt al 5x hebt geschoren sinds september dan mankeert je paard echt wat.
Nu al onder 450 gram staan met 2 halzen en nog groeit het haar snel weer aan?
Maar nee hij mankeert niets hoor.
Oei ik heb medelijden met je paard

TS misschien moet je even je eigen berichten na gaan lezen.
En dan bij jezelf te raden gaan waar het probleem zit

Oh ja ik zou er van uit gaan dat hij straks nog dood neer valt _/-\o_
Want hij heeft het zooooooo VERSCHRIKKELIJK slecht bij mij! echt, ik zou de dierenbescherming bellen...! _/-\o_

MonteKarlo

Re: Wat voeren voor meer spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:33

Ik heb je een PB gestuurd :)

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:33

Goeie instelling, daarmee gaat het vast goed komen +:)+ Met de temperaturen straks onder de - wel het dubbele opleggen he...

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:35

Ts een paard voor de 5de keer scheren is echt zoveel.
Je paard mankeert dan toch echt iets bloedonderzoek is dan echt geen verkeerd idee.
Maar ja zo te lezen, wil jij verder ook niks doen met de adviezen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:37

al 5 keer geschoren? Wow, 'mijn ' dame zit nog lekker strak in het pak, staat wel al onder een winterdeken, maar nog lang geen 450 gram en ook geen hals.

Ben het dan wel eens met anderen dat er wat mis moet zijn. 5 keer moeten scheren sinds september + zoveel aan deken erop en dan nog moeten scheren; dat is echt niet normaal. Was hier niet van op de hoogte toen ik mn eerdere post deed.
Ga dan zeker mee met de rest; doe een bloedonderzoek, laat dr testen op cushing. Overleg met je da

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:38

Jullie zouden de symptomen van cushing eens moeten lezen, Komt totaaaaaaal niet over een met mijn paard.
Als jullie alles gelezen hebben, weet je dus ook dat hij tijdje stil gestaan heeft tot de fysio tijd voor hem had, en hierdoor de spieren afnamen ;)
Laatst bijgewerkt door Perryx op 13-11-15 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:38

Als je snel spierherstel wilt dan moet je Selenium bijvoeren maar dat is geen wondermiddel en is alleen maar een ondersteuning bij een juiste training. Ga daar verder niet op in want ik ken je niet.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:44

Perryx schreef:
Jullie zouden de symptomen van cushing eens moeten lezen, Komt totaaaaaaal niet over een met mijn paard.
Als jullie alles gelezen hebben, weet je dus ook dat hij tijdje stil gestaan heeft tot de fysio tijd voor hem had, en hierdoor de spieren afnamen ;)

Raar verhaal en de paarden van bokker Geerke dan die worden niet gereden zitten goed in de spieren.
En hoe verklaar je dat ,lange haar dan telkens ts als je alles zo goed weet waarom vraag je dan advies?.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:46

Ts je paard heeft het vast niet slecht bij je... En valt vast ook niet dood zo meteen.
Maar jij kan niet weten dat er niets uit een bloedonderzoek zou komen.
Je vraagt wat je kan voeren om meer spier te krijgen.
Maar je kan voeren wat je wil, hij gaat daarvan alleen geen spieren opbouwen.
Als je vit bij gaat voeren en hij trekt opeens bij, is dat toch omdat hij een tekort had ergens.
Dus is het echt verstanding om een bloedonderzoek te doen. Kost de wereld niet, en ben je meteen een stuk verder.
Verder ga ik mee met de rest. Rustdagen zijn nodig om de spieren te laten herstellen. Zonder rust is er geen herstel.
Spieren bouwen zich op doordat je tijdens de training kleine scheurtjes in de spieren maakt, bij rust herstellen die scheurtjes door zich terug op te vullen, zo groeien spieren. Om het kort uit te leggen.
Om die scheurtjes op te vullen heb je de juiste voeding nodig, en vooral aminozuren (onderdeel eiwit). En het juiste trainingsschema en juiste training. En passend tuig.
Geen enkel supplement kan die scheurtjes veroorzaken, of het herstel sneller laten gaan. Enkel selenium bijvoeren of vit e zonder bloedonderzoek is echt niet aan te raden. Kan zelfs schadelijk zijn.
Spieropbouwende supplementen bestaan meestal uit eiwit, die dus een eventueel tekort in de voeding kunnen bijvullen. Dan zul je ook resultaat zien.
Maar het heeft geen zin iets te geven als al de rest niet juist zit. Dus training herbekijken en bloedonderzoek is het antwoord op je vraag.
Laatst bijgewerkt door ChocooPrins op 13-11-15 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:46

Dat vind ik inderdaad heel bijzonder, paarden die niks doen die lekker in de spieren zitten. Vind het eerlijk gezegd zelfs een lachertje..
En langer haar? hij heeft bijna geen haar, maar ikzelf vind het makkelijker als hij gewoon kaal is. En ja, als het te kort is, groeit het snel weer aan. logisch toch.. ? Dit heeft de fysio mij uitgelegd, en is ook gewoon zo. Plus het is ontzettend wisselvallig weer!
Laatst bijgewerkt door Perryx op 13-11-15 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:47

Magnesium, dat moet er in ieder geval in zitten, in wat je voert.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:48

@Ts jij weet echt alles beter zeg bah mijn welsh doet echt niks en zit super goed in zijn spieren en is mooi rond kom anders maar eens kijken bij mijn pony.
En ook mijn jaarling is mooi rond.
Laatst bijgewerkt door blackflicka op 13-11-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:49

blackflicka schreef:
@Ts jij weet echt alles beter zeg bah mijn welsh doet echt niks en zit super goed in zijn spieren en is mooi rond kom anders maar eens kijken bij mijn pony.

Kom jij dan gezellig bij mijn paard kijken? Die het volgens jullie zo slecht heeft, en half dood gaat.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:49

Voor iemand die vragen stelt, ben je wel behoorlijk op je teentjes getrapt.
Een paard hoeft niet perse symptomen te laten zien om cushing te hebben. Want dan ben je eigenlijk dus al te laat als je symptomen ziet..
Zelf vind ik ook 5 keer scheren en de hoeveelheid dekens die het paard draagt echt krankzinnig.
Verder is hooi belangrijkste voor paarden.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:51

blackflicka schreef:
En ook mijn jaarling is mooi rond.

Hier hetzelfde, mijn oude knappe dame van bijna 24 doet niks, ze loopt op eigen benen.
krijgt 24/7 hooi/gras en zit nog super in haar spieren.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:52

Ts dat jou paard dood gaat heb ik anders nog niet gelezen,zal wel aan mij liggen. :+
Maar je ziet maar hoe je het oplost je bent wel erg gauw geraakt ik ga niet meer verder in discussie met jou,dat heeft geen enkel nut verder.
De dierenarts moet maar eens naar jou paard kijken hopelijk kan die wel tot jou door dringen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:52

Perryx schreef:

Dat verklaart de spierafname, ok. Maar niet die overmatige haargroei. Zo koud is het nog niet eens.

En jouw topic zal niet de eerste zijn waarbij ts zegt dat symptomen niet overeenkomen met cushing (na suggesties van bokkers dat cushing wel eens de boosdoener kan zijn). Waarna meerdere bokkers zich melden met hun cushingpaard die ook nauwelijks symptomen vertoonden.

En een cushing test zijn ook de kosten niet toch? Niet geschoten is altijd mis en stel dat je paard toch cushing heeft? Hoeft niet eens direct dure medicijnen te betekenen; bij een aantal werkt een aangepast voerbeleid ook al heel veel.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:53

Ook wou ik nog iets toevoegen. Het kan heel goed zijn dat sommige paarden gespierder zijn dan andere. Ook al doen ze hetzelfde werk. Iets met types te maken. Bij mensen net hetzelfde.
Zie in de link de uitleg over mensen. http://sport.infonu.nl/diversen/23180-d ... typen.html
Je hebt zo dus ook paarden die erg atletisch zijn van zichzelf. En met weinig wel veel spier opbouwen.
En je hebt paarden die trainen, en goed gevoerd staan. Maar minder spier en vet opbouwen.
En je hebt paarden die altijd beetje vet staan.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gini op 14-11-15 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten samengevoegd