Speedibeet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linny__93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 16:07

ilse86 schreef:
linny__93 schreef:
Ik heb nu een kwart speedibeet met 3 kwart water gemengd en 1 schep muesli erbij gedaan ook wat maïs olie en ze staat nu te eten :)

Verhouding is 1:5 volgens de pavo site. Dus zou er iets meer water bij doen. http://www.pavospeedibeet.nl/

Heb met pavo gebeld en ze zeiden als er wat water op blijft staan is het goed kan je er ook beetje af gieten en heb het uur laten weken en stond zelf nog beetje water op

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:14

Marije_jiplover

Re: Speedibeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:18

In gewicht is de verhouding 1:5.
In volume is dat voor Speedibeet veel lager.

Mengen met iets lekkers zou ook mijn advies zijn.
Ik heb gelukkig zo'n 'kliko', die eet bijna alles, dus ook kale bietenpulp, ongeacht het soort.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:53

ilse86 schreef:
Verwende poeperds allemaal ;) Die van mij stond eerst alleen op speedibeet. Als extraatje heb ik hem later slobber erbij door gedaan om hem nog extra te laten aankomen. Als ik nu dus met alleen speedibeet aankom, snuffelt ie er eerst wat teleurgesteld aan. Later eet hij het wel.

Ik denk dat de paarden gewone pulp liever eten omdat daar best veel melasse door zit, normaal gesproken. Dit zit niet in de speedibeet (althans, heel weinig). Ik zou er ook een schep slobber door doen. Heeft wat meer smaak. Slobber kun je afbouwen.

@Karrimh: waarin merk je verschil met de Omega muesli? Die van mij heeft daar ook even op gestaan en ook op Topsport van Pavo. Maar ik vind Topsport voor nu nog niet echt het geld waard. Maar kan ook zijn dat het paard eerst meer op gewicht moet komen, voordat zo'n voer z'n werk doet.

Hij begint wat "voller" te worden, dus minder schraal. Hij krijgt het nu sinds juli en we werken echt verschil zonder dat hij er heter van wordt ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:31

Karrimh schreef:
ilse86 schreef:
Verwende poeperds allemaal ;) Die van mij stond eerst alleen op speedibeet. Als extraatje heb ik hem later slobber erbij door gedaan om hem nog extra te laten aankomen. Als ik nu dus met alleen speedibeet aankom, snuffelt ie er eerst wat teleurgesteld aan. Later eet hij het wel.

Ik denk dat de paarden gewone pulp liever eten omdat daar best veel melasse door zit, normaal gesproken. Dit zit niet in de speedibeet (althans, heel weinig). Ik zou er ook een schep slobber door doen. Heeft wat meer smaak. Slobber kun je afbouwen.

@Karrimh: waarin merk je verschil met de Omega muesli? Die van mij heeft daar ook even op gestaan en ook op Topsport van Pavo. Maar ik vind Topsport voor nu nog niet echt het geld waard. Maar kan ook zijn dat het paard eerst meer op gewicht moet komen, voordat zo'n voer z'n werk doet.

Hij begint wat "voller" te worden, dus minder schraal. Hij krijgt het nu sinds juli en we werken echt verschil zonder dat hij er heter van wordt ;)

Waar wordt ie voller dan? Ook bovenlijn? Daar mist de mijne spieren en vlees.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Speedibeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:22

Voor spieropbouw doet speedibeet niets, daarvoor is beweging en eiwitten nodig. Merk ik ook aan mijn oudere merrie. Ze is wel wat voller geworden door de speedibeet. Geef nu trouwens seniores.